• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12
یک بام و دو هوای کرایه تاکسی در شهرستان دورود

لزوم بازنگری در تعیین کرایه ومسیرهای تاکسی شهرستان دورود

  • کد خبر : 7678
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۰۹
لزوم بازنگری در تعیین کرایه ومسیرهای تاکسی شهرستان دورود
یک بام و دو هوای تعیین کرایه های تاکسی در شهرستان دورود و نارضایتی مردم و تاکسی داران از این وضعیت باعث شده است که انتقاداتی به مجموعه تصمیم گیرنده ی و تعیین کننده نرخ کرایه تاکسی وارد شود. به همین دلیل این بار به سراغ تاکسی داران دورودی رفتیم و پای درد و دل آنها نشستیم.

ظفر پاپی : هزینه های زندگی یک خانواده تاکسیران توسط همین کرایه ها تامین می شود و با این کرایه ها، هزینه های کمرشکن خودرو هم باید تامین شود ولی از سویی دیگر مردم دوست دارند که نرخ تاکسی ها ثابت بماند و به صورت رایگان جا به جا شوند.

افزایش هفته به هفته اجناس و مواد غذایی کارخانجات باعث اعتراض مردم نمی شود ولی با اندک افزایش نرخ کرایه،همه ی مردم شاکی می شوند ولی اطلاع ندارند که هزینه یک خانوار وابسته به چرخیدن چرخ های این تاکسی است و چشم های اعضای خانواده به دستان راننده این ماشین است.

این بار به سراغ تاکسی داران رفتیم و به بهانه ی افزایش نرخ کرایه به صحبت های آنان گوش دادم و قول دادم که صحبت های آنان را به گوش مسئولین برسانم.

تاکسی رانان دورود درخواست کارشناسی مسیر و نرخ کرایه تاکسی را دارند.

شهرستان دورود تنها شهری است که نرخ کرایه تاکسی در آن بدون کارشناسی و  متراژ مسیر تعیین می شود. در قانون مصوب شهرداری ها برای تعیین یک مسیر تاکسی، متراژ مشخصی وجود دارد که با توجه به کیلومتر طی شده، نرخ کرایه تعیین می شود.

نرخ کرایه تاکسی های بروجرد با توجه به مسیر طی شده

نرخ کرایه تاکسی های بروجرد با توجه به مسیر طی شده

اولین گلایه مربوط به کارشناسی نبودن روش های تعیین نرخ کرایه سالانه می باشد.هر ساله کرایه ها را بدون توجه به تورم و به صورت درصدی در شهرستان دورود افزایش می دهند. به عنوان مثال نرخ کرایه از ۷۰۰ تومان به ۱۲۵۰ تومان افزایش پیدا می کند.این تعیین نرخ با توجه به نبود پول خرد و دستگاه های دریافت الکترونیک دریافت پول باعث می شود که این نرخ پس از مدتی رند شود  و مبلغ ۱۲۵۰ تومان را ۱۵۰۰ تومان بگیرند.

در شهرستان دورود کرایه تمامی مسیرهای تاکسی بدون مشخص شدن متراژ و مسیربندی تعیین می شود. طبق قانونی که تاکسیرانان از آن نام می برند باید برای هر ۱۷۰۰ متر یک مسیر تعیین شود و با افزایش کیلومتر مسیر دوم تعیین شود و کرایه نیز افزایش پیدا کند اما شما در شهرستان دورود چیزی به این صورت نمی بینید.

نصب دستگاه های کیلومترشمار که طبق آن کرایه پرداخت شود می تواند نارضایتی تاکسی داران و مردم را از بین ببرد.

عدم برخورد با مسافرکشی تاکسی های اینترنتی و خودروهای شخصی

گلایه دیگر تاکسی داران مربوط به مسافر کشی انواع خودروهای شخصی،تاکسی های اینترنتی،تاکسی داران شهرها و روستاهای دیگر می باشد. در شهرستان دورود هر فرد بازنشسته یا دارای کار دولتی می تواند در اوقات فراغت خود به مسافرکشی اقدام نماید و جریمه های مصوب شده نیز بازدارنده نمی باشد.

مسافرکشی توسط سایر خودروها باعث شده است که درآمد تاکسی داران بشدت کاهش یابد و درآمد آنان جوابگوی هزینه های زندگی نباشد.

عدم بیمه تاکسی داران،گرانی لوازم یدکی و بسیاری دیگر از مشکلات باعث شده است که این قشر زحمتکش درگیر مشکلات بسیاری شوند.

از شورای شهر شهرستان دورود،شورای ترافیک،فرماندار شهرستان دورود انتظار داریم که در سال جدید نرخ کرایه تاکسی  را مانند کارگران و کارمندان با توجه به تورم و کارشناسی کیلومتر طی شده تعیین نمایند تا در این میان هم مردم و هم این قشر رضایت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.