• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان؛

آزادسازی خروج مرغ گرم از لرستان به سایر استان های کشور

  • کد خبر : 6718
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
آزادسازی خروج مرغ گرم از لرستان به سایر استان های کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی چند روز آینده خروج مرغ گرم کشتاری با مجوز از کشتارگاه‌های استان به سایر استان‌های دارای کمبود تولید مرغ مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری گهر، اسفندیار حسنی مقدم ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار مرغ گفت: طی ۱۰ روز آینده بیش از سه هزار تن مرغ در مرغداری‌های استان آماده کشتار است که این میزان دو برابر نیاز استان است، لذا بر اساس جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان ذخیره سازی، قطعه بندی و یا به صورت زنده به استان‌های همجوار حمل می‌شود.

وی افزود: به منظور حمایت از تولید گوشت مرغ و تنظیم شبکه‌های توزیع و رفع مشکل انباشت مرغ تولیدی در واحدهای مرغ گوشتی استان، طی چند روز آینده خروج مرغ گرم کشتاری با مجوز از کشتارگاه‌های استان به سایر استان‌های دارای کمبود تولید مرغ مجاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: به علت محدودیت، مرغ تولیدی به صورت زنده به ویژه مرغ تولیدی با وزن زنده پایین به کشتارگاه‌های طیور استان‌های همجوار با مجوز دامپزشکی استان صورت خواهد گرفت.

حسنی مقدم تصریح کرد: به منظور استفاده از ارزش افزوده ناشی از قطعه بندی گوشت مرغ، واحدهای دارای مجوز قطعه‌بندی داخل استان تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که در تأمین مرغ مصرفی داخل استان با مشکل مواجه نشویم عملیات قطعه بندی با رعایت قیمت‌های مصوب می‌توانند انجام دهند.

وی، شرکت پشتیبانی امور دام استان را موظف کرد که نسبت به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ سویه آرین با نرخ مصوب ۲۶ هزار تومان و نگهداری آن به صورت منجمد در سردخانه‌های استان اقدام کند تا در مواقع لزوم روانه بازار مصرف شود.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.