• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
10
در سکوت مسئولان و رسانه ها

اخراج کارکنان موسسه آرمان و سکوت مسوولان لرستان

  • کد خبر : 339
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
اخراج کارکنان موسسه آرمان و سکوت مسوولان لرستان
در استانی که رتبه بالای بیکاری را در کشور دارد، مهم‌ترین آرزوی هر جوانی از تحصیل و تلاش، انتخاب شغلی در آینده و تشکیل زندگی است، کارمندان موسسه آرمان نیز همانند هزاران نفر دیگر با هزار امید و آرزو شغل خود را انتخاب و آغاز کردند، اما ابتدای امسال صدها نفر (به تعبیری یک‌هزار و 600 نفر) از کارمندان که هرکدام بیش از ۷ سال در این موسسه اعتباری مشغول به کار بودند اخراج شدند
از دو سال پیش که این مؤسسه پس از اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز مالی، منحل و وظیفه رسیدگی به بدهی‌ها و حساب‌های آن به مؤسسه ملل واگذار شد ، کارمندان این موسسه که سرگردان و بلاتکلیف بودند برای تعیین وضعیت شغلی خود بارها از مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان استان و مجلس درخواست کمک کردند، ولی متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه‌های آن‌ها وجود نداشت.
 همین بی‌مهری‌های مسئولان در نهایت منجر به اخراج آن‌ها از موسسه ملل شد و به همین سادگی خیل عظیمی از جوانان استان بیکار شدند، جوانانی که به پشتوانه‌ی همین شغل تشکیل خانواده داده بودند و الآن خانواده‌های آنان نیز تحت تأثیر قرارگرفته و با خطر ازهم‌پاشیدگی مواجه شده‌اند.
در قضیه موسسه آرمان بانک مرکزی دیواری کوتاه‌تر از کارمندان مظلوم پیدا نکرد و با چراغ سبز نشان دادن به موسسه ملل همه آن‌ها  اخراج شدند ولی متأسفانه با مؤسسان و مدیران موسسه آرمان که با پول‌شویی صاحب ثروت‌های افسانه‌ای شده‌اند تاکنون برخوردی صورت نگرفته است و اگر هم برخورد شده، اطلاع‌رسانی نشده است.
در برخورد با کارگران اخراجی لرستان، برخلاف سایر استان‌ها توجهی به این قشر نشد.
به‌طور نمونه همانند کارگران اخراجی نیشکر هفت‌تپه خوزستان که همه پای‌کار آمدند و با همدلی که بین مسئولان و نمایندگان خوزستان شکل گرفت در نهایت مشکل این واحد تولیدی از سوی دولت مرتفع گردید ولی در استان لرستان قضیه کاملاً برعکس است، کارمندان موسسه آرمان بلاتکلیف و سرگردان می‌شوند، کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.
به نظر می‌رسد که استاندار و مسئولان استان منفعل عمل می‌کنند، نمایندگان استان سکوت اختیار می‌کنند و متأسفانه حتی یک کلمه در مورد اخراج این کارمندان حرفی نمی‌زنند. در این شرایط به‌راحتی حق کارمندان موسسه پایمال می‌شود، آن‌ها اخراج می‌شوند و یک تراژدی غمبار برای مردم استان رقم می‌خورد.
در اخراج این کارمندان همه مقصریم از ما اصحاب رسانه، تا استاندار و مسئولان استان، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه‌های مرتبط، چرا که اگر یک همدلی بین همه شکل می‌گرفت الآن شاهد بیکار شدن صدها نفر از جوانان این استان نبودیم
بیایید از این موضوع درس عبرت بگیریم و با همدلی و همبستگی اجازه تکرار این‌چنین ظلم‌هایی در حق جوانان لرستان را به کسی ندهیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.