• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10
رئیس کل دادگستری لرستان؛

افتتاح زندان در دورود، الیگودرز و پلدختر

  • کد خبر : 6285
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
افتتاح زندان در دورود، الیگودرز و پلدختر
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به آزادی ۹۴ زندانی لرستان در روز گذشته گفت: زندان‌های شهرهای الیگودرز، پلدختر و دورود طی روزهای آینده افتتاح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گهر به نقل از تسنیم، محمد رزم شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شهرستان خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری یکی از سیاست راهبردی قوه قضائیه است اظهارداشت: بند 500 نفره زندانیان در زندان مرکزی خرم‌آباد افتتاح شد؛ هم اکنون سرانه فضای اقامتی و اداری به ازای هر زندانی در لرستان 10 مترمربع است که با افتتاح این بند و زندان‌های شهرهای الیگودرز، پلدختر و دورود طی روزهای آینده این میزان سرانه به 12 مترمربع می‌رسد.

وی با اشاره به آزادی 94 زندانی جرائم عمومی لرستان که همزمان با این بازدید و به مناسبت عید غدیر و سالروز میلاد امام کاظم (ع) انجام گرفت افزود: 40 نفر از این زندانی‌ها از زندان مرکزی، 21 نفر از اردوگاه حرفه‌آموزی پارسیلون، 27 نفر از سطح سایر زندان‌های لرستان با بدهی مالی و 6 نفر نیز با قطعیت حکم آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: در جریان این بازدید  به تمام زندانیان و محکومان مالی و جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان لرستان به مدت 20 روز مرخصی داده شد.

رزم بیان کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفر زندانیان استان به صورت روزانه بر صدور قرارهای تامین کیفری نظارت می‌شود و در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس 700 نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه زندانیان را انجام دو نوبت پایش و غربالگری برشمرد و گفت: اعمال دقیق و صحیح سیاست‌های حبس‌زدایی و استفاده از تاسیسات نوین حقوقی از جمله تعویق کیفری، تعویق صدود حکم، تخفیف و تعلیق مجازات در حال اجراست.

رئیس کل دادگستری لرستان  با اشاره به اینکه قضات استان لرستان به صورت فردی و دسته‌جمعی به طور مرتب از زندان‌های سطح استان بازدید به عمل می‌آورند اظهارداشت: سال گذشته هزار و 900 مورد بازدید از مراکز  مذکور انجام گرفت.

وی افزود: به منظور کاهش جمعیت کیفری  استان کمیته‌ای با مسئولیت معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان تشکیل شده است.

رزم با بیان اینکه  در مراحل و زمان‌های مختلف به زندانیان واجد شرایط مرخصی داده می‌شود. عنوان کرد:105 زندانی از دستبند و پابند الکترونیکی استفاده میکنند و این کار در جهت مجازات جایگزین حبس برای زندانیان ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت  کمیسیون عفو و تخفیف مجازات در سطح استان بیان کرد: طی 2 سال گذشته 22 جلسه عفو برگزار شد که طی این مدت 700 زندانی توانستند از عفو و بخشودگی استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان  با اشاره به انجام دو هزار و 617 مورد دادرسی الکترونیکی در استان لرستان تصریح کرد: با تهیه امکانات و زیر ساخت‌های لازم ارتباط بین زندان ها و محاکم برقرار و بازجویی و تعقیب و محاکمه متهمان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد که این امر مزایای بسیاری مانند جلوگیری از تردد بی‌مورد زندانی در سطح شهر، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از زندانیان استان با کمک ستاد دیه و خیرین آزاد شدند، همچنین شورای حل اختلاف ویژه زندان‌های استان سال گذشته 400زندانی را با وساطت اعضا این شورا و ریش سفیدان و اخذ رضایت شکات از زندان آزاد کرد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.