• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
12
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان؛

امتحان سه درس پایه ششم به صورت نهایی برگزار می شود/ سایر پایه های ابتدایی به صورت توصیفی ارزشیابی می شود

  • کد خبر : 7822
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
امتحان سه درس پایه ششم به صورت نهایی برگزار می شود/ سایر پایه های ابتدایی به صورت توصیفی ارزشیابی می شود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم دانش آموزان دوره ابتدایی لرستانو برگزاری آزمون در این رابطه خبر داد.

به گزارش گهر به نقل از مهر، رقیه معتمدی در  سخنانی با اشاره به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم دانش آموزان اظهار داشت: ما در ارزشیابی کیفی توصیفی، کار را به صورت فرآیندی انجام می‌دهیم، در این راستا معلم مستندات طی سال تحصیلی را شامل مشاهده، پرسش و پاسخ، پروژه، آزمون مداد و کاغذی، آزمون عملکردی و… جمع آوری می‌کند و بر اساس آن گزارش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموز را تکمیل و ارائه می‌کند.

وی بیان داشت: نکته‌ای که امسال برای ما مهم است، موضوع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم است، با توجه به اینکه آموزش‌ها بیش از دو سال به علت کرونا غیر حضوری بوده و بر اساس مستنداتی که داریم، دانش آموزان در سراسر کشور و استان لرستان افت تحصیلی داشته‌اند، برای جبران بخشی از این افت تحصیلی، برنامه جبران و یادگیری کلاس‌های جبرانی را برای دانش آموزان در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: علاوه بر این امر، خیلی برای ما مهم است که بدانیم دانش آموزان «یاد» گرفته‌اند و موضوع «یادگیری» تحقق پیدا کرده، نیاز است که ارزشیابی‌های پیشرفت تحصیلی را به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم، بخشی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ما، ارزشیابی نوبت دوم است که در این راستا در سال تحصیلی جاری، در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی، برای دروس فارسی و ریاضی، در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم برای دروس فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر مستندات ارزشیابی فرآیندی که معلم در طی سال جمع آوری می‌کند، حتماً در پایان سال برگزاری آزمون را نیز خواهیم داشت.

معتمدی تصریح کرد: این آزمون، همان آزمون مداد و کاغذی و عملکردی خواهد بود، تک تک دانش آموزان باید در این آزمون شرکت کنند و پیشرفت تحصیلی آنها در این آزمون ثبت شود.

وی با تاکید بر اینکه این آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم برای دانش آموزان پایه اول تا پنجم، صفر تا ۱۰۰ توسط معلم طراحی، اجرا، تصحیح و اعلام خواهد شد، گفت: در کنار این کار معلم، حتماً سرگروه‌های آموزشی، راهبران و کارشناسان شهرستان و مناطق نیز نظارت جدی بر این فرآیند را خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برای پایه ششم نیز بر اساس مصوبه ۷۹۳ شورای عالی آموزش و پرورش سال ۸۸، آزمون در سه درس فارسی، ریاضی و علوم برگزار می‌شود، این آزمون به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شود و با همکاری واحد امتحانات و ارزشیابی هر منطقه، برنامه زمانی و نحوه برگزاری آزمون را هماهنگ می‌کنیم، آزمون به صورت هماهنگ منطقه‌ای است، سوالات در منطقه تهیه خواهد شد و در زمان مشخص آزمون برگزار می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: تصحیح و اعلام نتایج آزمون پایه ششم بر عهده معلم خواهد بود، تلاش می‌کنیم که حتماً نظارت جدی بر این ارزشیابی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هدف این است که هم اولیا و هم همکاران ما با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان، تلاش خود را در این مدت باقی مانده از سال تحصیلی بیشتر و مضاعف کنیم تا امر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بهتر و مطلوب‌تر باشد، آزمون یکی از ابزارهای ما برای تعیین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است، با توجه به اینکه دانش آموزان دو سال از مدرسه دور بوده‌اند، حتماً اولیا و معلمان پای کار باشند تا با جدیت و توجه بیشتر کار را جلو ببریم و در نهایت، آزمون پایان سال را خواهیم داشت و نتیجه ارزشیابی در زمان مقرر اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.