• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
9
رئیس پلیس فتا استان لرستان:

انهدام باند کلاهبرداری در قالب خرید و فروش لوازم خانگی

  • کد خبر : 5047
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
انهدام باند کلاهبرداری در قالب خرید و فروش لوازم خانگی
رئیس پلیس فتا استان لرستان از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری در سایت دیوار و شیپور با 24 فقره پرونده کلاهبرداری خبر داد

 

به گزارش پایگاه خبری گهر به نقل  پلیس فتا، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر فروش لوازم خانگی از طریق درج آگهی در برنامه دیوار و شیپور و با اغفال مردم در سراسر کشور اقدام به کلاهبرداری می کرد، پلیس فتا جهت رسیدگی سریعا وارد عمل شد.

وی ادامه داد: شخص خریدار با تماس های مکرر و جلب اعتماد که یکی از مهمترین روش های مجرمین سایبری در جرائم مالی است، طی 3مرحله واریزی مبلغ175 میلیون ریال را به حساب فروشنده واریز کرده است و شخص شاکی نیز محصولات خود را دوبار تحویل فردی ناشناس داده است. که پس از چندی متوجه انسداد حساب از طریق پلیس فتا می شود.

این مقام انتظامی افزود : موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با اقدامات خاص پلیسی مشخص شد افراد بصورت باندی در شهرستان های دورود ، ازنا ، الیگودرز فعالیت نموده و با درج آگهی های جعلی، خود را خریدار و یا فروشنده معرفی می کردند.

سرهنگ ابراهیمی بیان داشت :متهمان در تحقیقات انجام شده به جرم خود و کلاهبرداری به همین روش به مبلغ تقریبی یک میلیارد تومان اعتراف کردند ؛ این اقدام پلیسی، با هماهنگی مرجع قضائی صورت گرفت و منجر به شناسایی و کشف 24 فقره پرونده کلاهبرداری دیگر شد  و پس از تکمیل پرونده متهمین روانه زندان شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت : شهروندان می بایست به این نکته توجه کنند که برای خرید و فروش کالا و محصولات در فضای مجازی امکان کلاهبرداری وجود دارد و قبل از هرگونه معامله از خریدار ویا فروشنده اطمینان کامل حاصل کنند .

وی تصریح کرد : این پلیس با تمام توان جهت احقاق حقوق شهروندان تلاش می کند و همکاری شهروندان با رعایت نکات امنیتی که توسط کارشناسان پلیس فتا ارایه می شود ، می تواند از نکات اصلی در پیشگیری از جرائم سایبری باشد.

رئیس پلیس فتا استان لرستان تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری به این پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.