• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7
نماینده مردم دورود و ازنا:

اورژانس‌ بیمارستانی دورود و ازنا نیازمند توجه ويژه

  • کد خبر : 6100
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۱۳
اورژانس‌ بیمارستانی دورود و ازنا نیازمند توجه ويژه
نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان هاي دورود و ازنا برگزار و در آن بر ضرورت توسعه اورژانس‌های بیمارستانی این دو شهرستان تاکید شد.

به گزارش پايگاه خبري گهر، امروز سه شنبه نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌های دورود و ازنا با حضور نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و… برگزار شد.

ضرورت راه‌اندازی کلینیک ویژه و درمانگاهی برای دورود و ازنا

در این نشست حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای گشایش کارها نیازمند همکاری و عنایت ویژه ای از طرف رئیس دانشگاه در خصوص این دو شهرستان هستیم اظهار داشت: شهرستان دورود از نظر سیاسی و اجتماعی کنش اجتماعی خیلی زیادی با دیگر شهرستان‌های همجوار دارد؛ لذا بار مراجعات بیمارستانی آن زیاد می‌باشد و برای راه اندازی کلینیک ویژه و درمانگاه‌های این دو شهرستان باید عنایت ویژه ای صورت بگیرد.

وی افزود: در حد امکان نسبت به تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی اقدام شود تا برای گشایش کارها و ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم، بخشی از مشکلات موجود این دو شهرستان مرتفع شود.

پیگیری برای اختصاص تجهیزات و توسعه اورژانس‌های بیمارستانی

محمد رضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از پرداخت‌های پرسنلی، بیان داشت: پرداخت‌های پرسنلی اعم از اضافه کاری پرسنل ستادی، مهد کودک، پرداخت حق مسکن، حق مأموریت و محرومیت از مطب پزشکان متخصص، پرداخت بخش عمده‌ای از کارانه پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای بهداشتی، درمانی، خدماتی و نگهبانی بیمارستان‌ها تا پایان سال ۹۹ که در سطح دانشگاه و حتی در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بی نظیر است؛ یکی از اقدامات مثبتی است که تا کنون در دانشگاه علوم پزشکی استان سابقه نداشته است.

وی گفت: بخشی از این مطالبات که دیون بود که پرداخت شده و ظرف چند روز آینده کارانه پرسنل بیمارستانی نیز تا پایان سال ۹۹ پرداخت خواهد شد و از نظر پرداخت‌های پرسنلی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: از نظر تجهیزاتی و توسعه اورژانس‌های بیمارستانی و راه اندازی اتاق عمل شیک، هر چیزی که نیاز دارید با نظر موافق معاونت درمان دانشگاه لیست کرده تا نسبت به تهیه و تأمین اعتبارات مربوط به آن اقدام شود.

پیگیری برای جذب پزشک و پرستار

نادر طرهانی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در خصوص میزان درآمدهای بیمارستانی و اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه‌های عمرانی این دو شهرستان اظهار داشت: بیمارستان دورود بیش از یک و نیم میلیارد تومان درآمد داشته که ما تا کنون ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این شهرستان کمک کرده و بالغ بر ۷ میلیارد تومان نیز به شبکه ازنا کمک شده که تنها چیزی حدود ۹۰۰ میلیون تومان درآمد زایی داشته است.

وی گفت: اسناد نشان می‌دهد که دانشگاه در سال ۱۴۰۰ چندین برابر درآمدزایی بیمارستانی، به شبکه‌ها اعتبار تخصیص داده است تا پروژه‌های عمرانی شأن را تکمیل نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان، وضعیت نیروی انسانی و اشغال تخت‌های بیمارستانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: از نظر توزیع نیروی انسانی با توجه به تعداد تخت‌های فعال و ضریب اشغال تخت در این دو شهرستان (حتی در کل شهرستان‌های استان) مشکلی وجود ندارد و بر اساس استاندارها (نفر به ازای هر تخت) حتی نیروی مازاد نیز داریم؛ ولی به هر حال در آزمون‌های جدید، اولویت با جذب پزشک، پرستار و دیگر نیروهای بهداشتی و درمانی مورد نیاز بیمارستان‌ها است.

اختصاص ۱.۷ میلیارد برای توسعه اورژانس دورود و ازنا

آزادبخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در خصوص خرید دستگاه‌های «ام آر آی»، «سی تی اسکن»، «سونوگرافی» و دیگر تجهیزات مورد نیاز شهرستان‌ها، گفت: برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی باید موافقت نامه اصولی وجود داشته باشد و در ضمن نیروی متخصص و کار بلدی هم باید در بیمارستان‌ها وجود باشد تا از این دستگاه‌ها استفاده بهینه شود.

تهیه یونیت دندانپزشکی، استاندارد سازی آسانسورها، تهیه تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها، راه اندازی اتاق عمل ارتوپدی، توسعه اتاق عمل و اورژانس‌های بیمارستان‌ها، پیگیری تهیه یک دستگاه «سی تی اسکن» برای شهرستان دورود از طریق هیئت امنا ارزی، تهیه دارو برای بیماران کرونایی، کمک یک میلیارد تومانی به توسعه اورژانس بیمارستان دورود و کمک ۷۰۰ میلیون تومانی برای توسعه اورژانس بیمارستان ازنا، از جمله تصمیماتی بود که در این نشست مشترک اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.