• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4
نماینده مردم دورود و ازنا:

ايجاد تحول در اشتغال منطقه با جذب سرمايه گذاران و شناسايي مزيت ها

  • کد خبر : 5153
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۲۲
ايجاد تحول در اشتغال منطقه با جذب سرمايه گذاران و شناسايي مزيت ها
نماينده دورود و ازنا گفت: اميدواريم بتوانيم با شناسايي مزيت هاي منطقه و جذب گردشگران در اشتغال منطقه تحول ايجاد نماييم.

💠حسین گودرزی (نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت اشتغال در لرستان گفت: وضعیت بد اشتغال در لرستان به عوامل متعددی بازمی‌گردد كه بنابر آمارهایي که امسال منتشر شده است، لرستان از حیث زیرساخت‌ها آخرین استان کشور است و این مهمترین دلیل افزایش بیکاری در این استان است؛ وقتی زیرساخت‌ها نباشند اشتغال زایی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
💠وی افزود: همچنین در استان ما سرمایه‌گذاری‌های بزرگي انجام نگرفته است و عمده‌ی سرمایه‌گذاری‌هاي صورت گرفته در حوزه‌ی معادن، صنایع غذایی و پوشاک است. یعنی صنایع دستِ چندم و سبک!
💠عضو كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به تاثير جنگ 8 ساله بر لرستان و عدم تاسيس كارخانجات مادر در اين استان بيان داشت: با اینکه لرستان از نظر مزیتها و برخورداری از فرصت‌ها، از بهترین استان‌های ایران است اما بعد از جنگ، دولت در این مناطق سرمایه گذاری خاصی نکرد و كارخانجات مادر در ساير استان ها به بهره برداري رسيدند و اين رويه در ساليان گذشته باعث ايجاد فاصله بين لرستان با ساير استان ها در بحث اشتغال شد.
💠گودرزي در ادامه اظهار داشت: نکته ی بعد در عقب افتادگي ما از چرخه اقتصاد و اشتغال، داشتن نگاه طایفه‌ ای در مدیریت‌هاست؛ یعنی ترجيح نيروي بدون تجربه و ناكارآمد آشنا به نيروي متخصص و حرفه اي بدون آشنا يا فاميل! كه اين نگاه طایفه‌ای يا منطقه‌ای باعث شده است مدیریت مبتنی بر برنامه‌ریزی کمتر بر ادارات ما حكمفرما باشد.
💠نماينده مردم دورود و ازنا در پایان گفت: لرستان در زمینه‌ی کشاورزی، معدن، دام آبزیان و… مستعد است. امیدوارم با جذب سرمایه‌گذاران و شناسایی مزیت‌های منطقه بتوانیم در زمينه اشتغال تحولی ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.