• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
هشدار فرماندار دورود:

با رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی وارد موج پنجم کرونا می‌شویم

  • کد خبر : 6071
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
با رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی وارد موج پنجم کرونا می‌شویم
فرماندار دورود گفت:وضعیت قرمز و پیک پنجم کرونا در برخی نقاط کشور و از جمله چهار شهر در استان لرستان آغاز شده و در صورتی که شهروندان دورودی پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است ما هم وارد وضعیت هشدار و خطر شویم.

به گزارش پايگاه خبري گهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دورود ، خدانظر دریکوند روز چهارشنبه با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان دورود در تیرماه تاکنون ۲۸۱ نفر مبتلا، ۸۷ نفر بستری و ۲ نفر فوتی بوده است خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکلهای بهداشتی و همکاری مردم وضعیت دورود نسبت به بیشتر شهرهای استان مطلوب است اما عدم توجه جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث می‌شود روز‌های سختی پیش رو داشته باشیم و وارد پیک پنجم بیماری شویم.

وی اظهار داشت:در روزهای آینده سرعت واکسیناسیون در دورود شتاب خواهد گرفت و روزانه حدود ۵۰۰ دوز واکسن تزریق خواهد شد اما سرعت گسترش ویروس کرونای جدید (دلتا) بسیار بیشتر از سرعت واکسیناسیون ما است که این مهم رعایت هرچه بیشتر مردم را می طلبد.

وی با تأکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان افزود:مردم در هر حال در خارج از خانه از ماسک استفاده کنند و تا زمانی که بتوانیم موج جدید ویروس را مدیریت کنیم از حضور در تجمعات و مراسم ها خودداری کنند.

فرماندار دورود تصریح کرد: در صورتی که مردم پروتکلها را رعایت نکنند محدودیت هایی برای بازار و مراکز خدماتی ایجاد می شود و اگر می خواهیم در چنین وضعیت اقتصادی کسب و کار تعطیل نشود باید رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: کسبه می بایست نسبت به رعایت کامل پروتکل ها اهتمام بیشتری بورزند و از همه مشتریان بخواهند تا بدون ماسک وارد مغازه نشوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند برای دوز دوم مراجعه نکرده اند افزود: از آنجایی که دوز دوم واکسن تکمیل کننده دوز اول است و تزریق یک مرحله واکسن ایمنی لازم را برای مقابله با ویروس ایجاد نمی کند ضروری است این افراد پس از اعلام مراکز بهداشتی سریعا مراجعه نموده و واکسن مرحله دوم خود را دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه شهروندان دوودی می‌خواهیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مانع از آغاز پیک پنجم و وضعیت قرمز در شهرستان دورود شوند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.