• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9
محمدباقر نوبخت در سفر به لرستان:

بهره برداری از آزادراه خرم آباد-اراک در اردیبهشت ۱۴۰۰

  • کد خبر : 5127
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
بهره برداری از آزادراه خرم آباد-اراک در اردیبهشت ۱۴۰۰
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می شود

به گزارش پایگاه خبری گهر به نقل از ایرنا محمدباقر نوبخت  در بازدید از این طرح مهم راهسازی اظهار داشت: بهره برداری این آزادراه بسیار مهم است به همین جهت این بازدید صورت گرفت و با توجه به گزارش پیشرفت طرح توسط مجریان آن، سال آینده زیربار ترافیک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه های اولویت دار لرستان محسوب می شود، گفت: تاکنون برای این طرح بیش از یکهزار میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است و با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می شود.

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک از سال ۹۳ آغاز شد تا علاوه بر این نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود.

این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت که  به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  و شرکت ساخت آزادراه های کشور در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت و زیرسازی آن تکمیل شده است.

این آزاد راه در چهارقطعه  احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حوزه استحفاظی لرستان  اجرا شده است.

این طرح جزو پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر  و  در مجموع قرارداد این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.