• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

تغییرات آزمون نهایی پایه دوازدهم اعلام شد

  • کد خبر : 8876
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
تغییرات آزمون نهایی پایه دوازدهم اعلام شد
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از تصحیح پاسخ‌برگ‌های آزمون‌های نهایی امسال به صورت الکترونیک و ثبت نمره و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای خبر داد.

به گزارش گهر به نقل از ایسنا، محسن زارعی در همایش هم‌اندیشی روسای حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ خوزستان که امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: محتوا و چارچوب کار برگزاری آزمون‌های نهایی امسال مانند سابق است. والدین و دانش‌آموزان عزیز این اطمینان خاطر را داشته باشند که همه عوامل آموزش و پرورش و فراتر از آن همه دستگاه‌ها مشارکت دارند تا با تمام توان، آزمون را در کمال سلامت و امنیت برگزار کنند و از حقوق همه دانش‌آموزان دفاع کنند.

وی افزود: تفاوتی که انجام شده این است که امسال سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۴۰ درصدی است؛ از این میزان ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد مربوط به دروس تخصصی است و این سهم در آزمون سراسری دیده می‌شود اما چارچوب کار طبق آزمون نهایی است.

وی با اشاره به دیگر تغییرات اعمال شده در برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم گفت: پاسخ‌برگ‌ها دیگر به صورت دستی تصحیح نمی‌شود و تصحیح به صورت الکترونیک است و ثبت نمره و اعلام نتیجه نیز به صورت سامانه‌ای است که این هم برای برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش‌آموزان دیده شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی، عنوان کرد: مبنای طراحی سوال بر اساس کتاب درسی است و از خارج از کتاب طراحی سوال انجام نمی‌شود و چارچوب آزمون، کتاب است بنابراین حتما کتاب درسی را مبنای مطالعه قرار دهند.

وی ادامه داد: شروع فرآیند آزمون ۷ صبح است و درخواست کرده‌ایم که دانش‌آموزان نیم ساعت پیش از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند حتما این را رعایت کنند زیرا فرآیند آغاز آزمون طول می‌کشد و باید در زمان مقرر حضور داشته باشند.

زارعی تاکید کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای داوطلبان آزاد الزامی است.

وی گفت: در زمان پاسخگویی صرفا سوالات را در پاسخ برگ‌ها جواب دهند؛ پاسخ‌برگ‌ها شخصی‌سازی شده است و اگر با اسم و مشخصات مغایرت داشت، حتما به مراقبان آزمون اعلام کنند. پشت برگه پاسخ ندهند و اگر نیاز به برگه اضافه داشتند به مراقب اعلام کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه می‌شود با خودکار مشکی پررنگ پاسخ دهند زیرا در زمان اسکن بهتر دیده می‌شود. تصحیح نیز بر اساس چارچوب و اصول تعریف شده است.

وی در پایان در خصوص روند رسیدگی به اعتراضات معلمان در خصوص طرح رتبه‌بندی یادآور شد: مرحله رسیدگی به اعتراضات جزو فرآیند بوده و در حال انجام است و کار پیش می‌رود.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.