• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

توسعه آبزی پروری راهکار برون رفت اقتصاد تک محصولی

  • کد خبر : 6597
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
توسعه آبزی پروری راهکار برون رفت اقتصاد تک محصولی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاح شرکت اکسیر دانه زاگرس تولید کننده خوراک آبزیان در شهرستان دورود اظهار کرد: یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد تک محصولی توسعه صنعت آبزی پروری است.

 

به گزارش گهر به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم در آئین افتتاح شرکت اکسیر دانه زاگرس تولید کننده خوراک آبزیان خاطر نشان کرد: سالانه حدود ۳۰ هزار تن انواع آبزی‌ شامل ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری در لرستان تولید می شود که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار ایفاء کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه پروژه‌ ای که امروز به بهره‌برداری رسید‌ چنانچه ظرفیت این کارگاه به صورت کامل باشد حدود ۲۰ الی‌۳۰ هزار تن در سال می‌تواند تولید داشته باشد ،گفت: در شرایط موجود ۷۰ درصد خوراک آبزیان مورد نیاز استان را تامین می کند.*

وی تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ نفر در این پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند حجم سرمایه‌گذاری آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۸ هزار ۸۰۰ متر مربع اجرایی شده است.

وی تاکید کرد:یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصاد تک محصولی توسعه صنعت آبزی پروری است خصوصاً ماهیان خاویاری است که در آینده هم بنا داریم ظرفیت ۵ هزار تنی در شهرستان رومشکان ایجاد کنیم.

حسنی مقدم با تاکید بر‌‌ اینکه هر آنچه توان داشته باشیم در راستای حمایت از صنعت آبزی پروری به کار خواهیم بست،گفت: آبزی پروری توسعه اقتصادی کشور را شکوفا خواهد کرد، لذا بایستی به طور جد کمک و حمایت داشته باشیم.

در مراسم افتتاح این شرکت که بمناسبت پنجمین روز از هفته دولت انجام شد عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،  دریکوند، فرماندار شهرستان دورود وجمعی از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.