• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

توضیح اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در خصوص آلودگی پساب کارخانه خمیر مایه شهرستان دورود

  • کد خبر : 8374
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
توضیح اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در خصوص آلودگی پساب کارخانه خمیر مایه شهرستان دورود
در پی درج مطلبی با عنوان " بوی نامطبوع پساب یک کارخانه، باعث عذاب اهالی منطقه سیلاخور شده است" ؛ اداره کل محیط زیست استان لرستان جوابیه ای در این خصوص صادر نموده است.

🔸با عنایت به گلایه مندی و اعتراض مردمی در فضای مجازی در خصوص آلودگی و بوی نامطبوع کارخانه خمیر مایه شهرستان دورود به اطلاع دوست داران محیط زیست و هم استانیهای محترم می‌رساند با توجه به فعال نمودن این کارخانه پس از سال‌ها تعطیلی بدون توجه به سابقه آلودگی و مشکلات محیط زیستی آن مشکلات فعلی ایجاد گردیده است.

🔸آلودگی این کارخانه از نوع آلودگی پساب است که دارای بوی نامطبوع می‌باشد.

🔸از اوایل سال جاری پرونده این کارخانه در مراجع قضایی مفتوح و پیگیری اقدامات قانونی برای رفع آلودگی آن همچنان در دستور کار قرار دارد.

🔸با توجه به اعلام متولیان این صنعت مبنی بر نداشتن منابع مالی برای حل مشکل فاضلاب این کارخانه، با پیگیری های صورت گرفته طرح پیشنهادی این صنعت برای حل معضل آلودگی فاضلاب برای دریافت تسهیلات از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به صندوق ملی محیط‌زیست معرفی شده و این صنعت در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارد.

🔸سلامت مردم همواره خط قرمز اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان بوده و این اداره کل همیشه تلاش نموده است که مشکلات واحدهای صنعتی را با اتخاذ تدابیر پایدار برطرف نماید لذا با پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب توسط این صنعت؛ امید است مشکل این کارخانه بصورت اصولی و در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع گردد.

🔹روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.