• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود

ثبت 141 موقوفه در شهرستان دورود/ نياز به كمك خيرين و مردم در وقف جديد

  • کد خبر : 5745
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
ثبت 141 موقوفه در شهرستان دورود/ نياز به كمك خيرين و مردم در وقف جديد
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه دورود گفت: در شهرستان دورود نسبت به شهرستان هاي ديگر نياز به وقف جديد در زمينه هاي كمك به ايتام،زوجين بي بضاعت و كمك هزينه دارويي داريم.

به گزارش پايگاه خبري گهر، حجه الاسلام علي اركبان رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دورود در نشست خبري با اصحاب رسانه اين شهرستان گفت: در شهرستان دورود 141 موقوفه ثبت شده رسمي داريم كه از اين تعداد 5 موقوفه منفعتي و 136 موقوفه انتفاعي است.

وي بيان داشت: همچنين در شهرستان دورود 3 مسجد با 24 رقبه تجاري و 2 موقوفه زراعي در روستاي پهلوانكل با 34 زارع و يك رقبه به نام عالم شاهي با 17 رقبه زراعي  موجود مي باشد كه در رقبه عالم شاهي با توجه به نيئت واقف نياز است تا اهالي اين روستا نسبت به اجراي درخواست وقف كننده تمكين نمايند تا محصول آنان دچار اشكال نشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود با اشاره به اندك بودن وقف در اين شهرستان گفت: ما در اين شهرستان نياز به وقف جديد داريم كه در زمينه هاي نيئت كمك به ايتام، نيئت كمك به زوجين بي بضاعت، نيئت كمك هزينه داروئي و كمك به افراد بي سرپرست همشهريان عزيز مي توانند وقف هاي خود را انجام دهند.

وی اظهارداشت: مردم برای شناسایی موقوفات مجهول که در شهرستان دورود  وجود دارد با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری کنند تا بتوانیم به نیات واقفین این موقوفات عمل کنیم.

حجت الاسلام ارکبان اضافه کرد: هر امامزاده يا موقوفه داراي حساب اختصاصي است كه تمامي عايدات  در آن حساب منظور مي شود و تمامی نذورات امامزاده گان  برای توسعه، عمران وآبادانی خود بقاع متبرکه مصرف می شود.

وي با اشاره به وظايف اداره اوقاف و امور خيريه گفت: سازمان اوقاف وامورخیریه یک نهاد ممتازدینی است که درراس آن نماینده ولی فقیه قراردارد و ازوظایف مهم اوقاف اجراي امينانه نيات واقفين برابر آنچه در وقف نامه آمده، ساخت و ساز بقاع ، اماكن متبركه و حفاظت و حراست از موقوفات است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.