• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
10

جهاد کشاورزی و صنعت و معدن! انگشت های اتهامی که به سمت هم نشانه می رود

  • کد خبر : 6224
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
جهاد کشاورزی و صنعت و معدن! انگشت های اتهامی که به سمت هم نشانه می رود

  کمبود مرغ در کشور همچنان به یک موضوع سریالی بدل شده است و گویا عزم و اراده ای برای حل آن وجود ندارد و یا قدرت هایی در مقابل حل مشکل مرغ ایستادگی می کنند. در جلسه شورای اداری شهرستان دورود که روز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ به ریاست فرماندار دورود خدانظر دریکوند برگزار […]

 

کمبود مرغ در کشور همچنان به یک موضوع سریالی بدل شده است و گویا عزم و اراده ای برای حل آن وجود ندارد و یا قدرت هایی در مقابل حل مشکل مرغ ایستادگی می کنند.

در جلسه شورای اداری شهرستان دورود که روز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ به ریاست فرماندار دورود خدانظر دریکوند برگزار گردید، رئیس جهاد کشاورزی دورود دلایل مختلفی را برای کمبود مرغ اعلام نمود که در نوشتار زیر به بررسی آن می پردازیم.

تامین مرغ تهران و خوزستان

محسن اکبری رئیس جهاد کشاورزی دورود یکی از دلایل کمبود مرغ در بازار را تامین مرغ پایتخت و استان خوزستان بیان داشت که عملا در فصل تابستان مرغداری های خوزستان به علت گرمای زیاد قادر به تولید مرغ نمی باشند.

نوسانات قیمت جوجه یکروزه و عدم جوجه ریزی مرغداری ها

اکبری در قسمتی از سخنانش به نوسانات زیاد قیمت جوجه یکروزه در بازار اشاره کرد و عدم جوجه ریزی مرغداری ها را مشکل دیگر نبود مرغ   عنوان کرد.

نیبود نظارت بر ماشین های حمل مرغ/ شوتی هایی با بار مرغ/تکه کردن مرغ

محسن اکبری در این جلسه انگشت اتهام را به سمت اداره صنعت و معدن گرفت و دلیل کمبود مرغ را نبود نظارت بر ماشین های حمل مرغ و مرغ فروشی ها عنوان کرد.

وی عنوان داشت: در یک شب با رصد و بررسی چند ماشین حمل مرغ کشتارشده،متوجه شدیم که این ماشین ها بدون پلمپ شدن در کامیون کشتارگاه را ترک کرده اند که این ماشین ها در مسیر می توانند مرغ را خالی نمایند یا سر از شهرهای دیگر در آورند.

اکبری در گوشه ی دیگری از سخنانش گفت: مرغ تکه شده در بازار هم مشکوک است و باید نظارت بیشتری بر مرغ فروشی ها انجام گیرد.

وی ادامه داد: بازار پرسود مرغ باعث گردیده است که شوتی ها هم به این بازار جذب شوند و با حمل مرغ به شهرهای دیگر سود زیادی به جیب بزنند.

رئیس اداره صنعت و معدن: مقدار کم کشتار دلیل عمده ی نبود مرغ در بازار

اما در این میان غلامعباس احمدوند قضیه مرغ را به شکلی دیگر روایت می کند. وی می گوید: در سالیان گذشته روزانه در شهرستان دورود بیش از ۲۵ تا ۳۵ تن مرغ کشتار می شده است که جوابگوی نیاز بازار بوده است ولی امروزه کشتار روزانه ما بسیار عدد پایینی است، برخی روزها کمتر از ۱۰ تن کشتار می شود و برای رسیدن به ثبات باید هر روز بیش از ۲۵ تن مرغ کشتار و به بازار عرضه شود.

رئیس اداره صمت نبود نظارت بر بازار مرغ را رد می کند و می گوید: ما به صورت شبانه روز بر نحوه توزیع و عرضه مرغ نظارت داریم و به شدت با متخلفان برخورد قانونی می کنیم.

احمدوند مرغ قطعه بندی شده موجود در بازار را مربوط به شرکتی معرفی می کند که با مجوز رسمی در حال فعالیت است.

نتیجه گیری:

نتیجه گیری اصلی را باید شهروندانی انجام دهند که صبح ها به دنبال مرغ می گردند ولی باید حقیقت را بیان داشت که مرغ در شهرستان دورود به مقدار کافی کشتار نمی شود و مقدار کشتار زیر ۲۰ تن در برخی از روزها،جوابگوی نیاز بازاز نیست.

رئیس جهاد کشاورزی دورود باید با اخذ مجوز، از کشتارگاه های دیگر سطح استان مرغ وارد شهرستان نماید تا این نیاز برطرف شود.

 

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6224
  • نویسنده : ظفر پاپي
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصي پايگاه خبري گهر
  • 641 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.