• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

حاج عمران؛ حماسه ماندگار مردم لرستان

  • کد خبر : 8929
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
حاج عمران؛ حماسه ماندگار مردم لرستان
مردم دیار سرفراز لرستان در طی 8 سال دفاع مقدس بارها و بارها رشادت‌های خود را در دفاع از کیان ایران اسلامی به اثبات رساندند که این رشادت‌ها و پایمردی‌ها در حال حاضر باید برای آگاهی و بهره‌گیری معنوی نسل حاضر ثبت و بازگو گردد

حسن گرجی؛پایگاه خبری گهر: در سالروز عملیات غرورانگیز لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در منطقه حاج عمران هستیم.
لشگری از جوانان غیور و جان‌برکف لرستانی که آمده بودند تا هستی خود را فدای اسلام و ایران عزیز کنند و نام خود را جاودانه سازند که این امر محقق شد و این حماسه تا ابد جاودانه ماند.
سخن گفتن از شهید و شهادت کار آسانی نیست زیرا شهادت جایگاهی است بس رفیع که باید ترا به آن فراخوانند و بهای آن دل کندن از تعلقات دنیا و وصل به باری‌تعالی است.
رزمندگان سلحشور لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید در این عملیات توانستند دشمن را در اجرای هدف شوم خود، یعنی تصرف خاک کشورمان ناکام سازند که رشادت رزمندگان لرستان در عملیات حاج عمران نه‌تنها سبب شکست ارتش عراق و بازماندن این ارتش از تصرف پیرانشهر و ارتفاعات مشرف بر آن شد، بلکه عملیات متحرک عراق را نیز با شکست مواجه ساخت.


بعد از این عملیات، جای‌جای لرستان سرشار از عطر این شهیدان والامقام گردید و برگ زرینی به افتخارات مردم این خطه افزوده شد که در این میان شهرستان بروجرد ۸۸ شهید، خرم‌آباد ۶۳، الیگودرز ۶۳، ازنا ۳۰، کوهدشت ۱۸، دورود ۱۲، الشتر ۱۱، پلدختر ۷ و نورآباد دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که جا دارد برای بزرگداشت یاد و نام این حماسه‌سازان هر ساله کار فراگیر و گسترده‌ای صورت پذیرد.
آری مردم دیار سرفراز لرستان در طی ۸ سال دفاع مقدس بارها و بارها رشادت‌های خود را در دفاع از کیان ایران اسلامی به اثبات رساندند که این رشادت‌ها و پایمردی‌ها در حال حاضر باید برای آگاهی و بهره‌گیری معنوی نسل حاضر ثبت و بازگو گردد در این میان اهالی فرهنگ و رسانه وظیفه‌ای مضاعف برعهده دارند و باید سعی کنند در حد توان خود در این راستا بکوشند و نگذارند این حماسه‌ها و رشادت‌ها به فراموشی سپرده شود
استانی که تمام و کمال در خدمت دفاع از تمامیت ارضی کشور بود و دومین استان خسارت دیده از جنگ به شمار می‌آید هم‌‌‌‌‌‌اکنون با محرومیت و مشکلات فقر و بیکاری روبه‌رو است و از عدم توجه مسوولین و نبود زیرساخت‌های حیاتی اقتصادی و معیشتی رنج می‌برد.
بدون‌شک اگر همیشه این عزم و اراده را داشته باشیم تا به طور واقعی ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم هیچ‌گاه حاشیه‌ها و مسائل دیگر نمی‌توانند ما را به ادی دیگری سوق دهند و به ناکجاآباد ببرند.
مردم لرستان همان مردمی هستند که در کنار سایر هم‌وطنان جان و مال خود را برای دفاع از این آب‌وخاک در طبق اخلاص می‌گذاشتند و کمترین ادعایی هم نداشتند اما شایسته و زیبنده نیست که این‌گونه در فقر و محرومیت روزگار بگذرانند و کمترین توجهی هم به آنان نشود.
پس شایسته است در هر سال و در هر موقعیتی نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز این مرزوبوم و بخصوص این دیار محروم و مظلوم کوشا باشیم و حاشیه‌ها ما را از مسیر اصلی خود یعنی ادامه راه شهیدان منحرف نکنند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.