• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
کسب عنوان چهارم پربازدیدترین مکان تاریخی کشور؛

درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی قلعه فلک افلاک از گردشگری نوروز

  • کد خبر : 8673
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۴:۱۷
درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی قلعه فلک افلاک از گردشگری نوروز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد، استان لرستان تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان عایدی در بحث گردشگری در نوروز داشته است.

به گزارش گهر به نقل از  فارس ، احمدرضا دالوند غروب چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان بیان کرد: نوروز امسال قلعه فلک الافلاک چهارمین مرکز پر بازدید کشور در سطح کشور بود و ۱۲۷ هزار گردشگر در این ایم از مجموعه قلعه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه با تاکید مدیریت ارشد استان یک سری اقدامات فرهنگی در مجموعه قلعه فلک الافلاک انجام شد، افزود: اقدامات فرهنگی صورت گرفته باعث شد قلعه فلک الافلاک بعنوان نمونه و پایلوت اقدامات فرهنگی مراکز گردشگری در سطح کشور معرفی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در قلعه در نوروز اشاره و تصریح کرد: با توجه به ماه رمضان دستگاه‌های خدمات رسان در این مجموعه حضور داشتند و علاوه بر آن برای مسافران محلی مناسب و بدور از دید عموم برای صرف غذا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انسی با قرآن امسال برای اولین بار در قلعه فلک الافلاک برگزار شد. همچنین اجرای طرح عفاف و حجاب با اهدا ۷۰۰ گلونی را از سوی میراث فرهنگی استان داشتیم. اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقدامات خوبی بود که در مجموعه قلعه‌ فلک‌الافلاک در ایام نوروز انجام شد.

دالوند در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد کل اقامت در اقامتگاه‌‌های رسمی و غیر رسمی استان در نوروز امسال ۲۱۷ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشتیم که علت اصلی آن مصادف شدن تعطیلات با ماه مبارک رمضان بود.

وی یادآور شد: در عین حالا نوروز امسال تعداد کل بازدیدها از جاذبه‌های توریستی لرستان یک ملیون و ۷۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل رشد داشتیم.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: در این ایام ۱۶ فقره تصادف فوتی در استان داشتیم اما در بحث تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم. در ارتباطات با تصادفات شهری نیز نسبت به سال قبل ۳۳ درصد کاهش شاهد بودیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های تردد شمار در استان لرستان در ایام نوروز ۹ میلیون و ۹۸۱ هزار تردد را به ثبت رساندند.

دالوند در پایان اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد، با توجه به آمار موجود استان لرستان تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان عایدی در بحث گردشگری داشته و نکته مهم تر اینکه ۷ میلیارد تومان فروش صنایع دستی داشته‌ایم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.