• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
12
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دورود

درياچه گهر پذيراي گردشگران نخواهد بود

  • کد خبر : 5794
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
درياچه گهر پذيراي گردشگران نخواهد بود
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرماندار شهرستان دورود گفت: تمهيدات لازم جهت عدم ورود گردشگران به اين شهرستان انديشيده شده است و گردشگران از سفر به شهرستان دورود خودداري نمايند.

مراد خورشيدوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دورود در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري گهر  داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا و نارنجی بودن وضعیت شهرستان دورود ورود هرگونه گردشگر چه به صورت گروهی و یا انفرادی به تفرجگاه های شهرستان بویژه دریاچه گهر ممنوع است و اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، اداره محیط زیست و نیروی انتظامی اقدامات بازدارنده لازم را در این زمینه بعمل خواهند آورد.

ایشان همچنین اظهار داشت: ناحیه راه آهن لرستان و پلیس راه آهن از ورود گردشگران به آبشار بیشه از طریق قطار جلوگیری مي نمايند و پلیس راهور نیز درصورت مشاهده اتوبوس های حامل گردشگر درشهرستان ضمن اعمال قانون از ورود آنها به داخل شهر ممانعت کند.

وی اعلام کرد : از روز چهارشنبه اکیپ هایی از محیط زیست، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در ایستگاه محیط زیست اشترانکوه مستقر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دورود از مردم فهیم و شریف شهرستان دورود درخواست نمود به منظور جلوگیری از سرایت و انتقال ویروس کرونا از سفر به تفرجگاه ها و اماکن زیارتی و سیاحتی شهرستان در تعطیلات ۱۵،۱۴و۱۶ خرداد خودداری نمایند.

ظرفيت منطقه حفاظت شده جوابگوي حجم گردشگران نيست

حاتم نيكبخت رئيس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دورود در حاشيه اين جلسه گفت:  از همشهریان عزیز انتظار می رود با توجه به شکننده بودن وضعیت بیماری کرونا و دستور اکید ستاد ملی کرونا برای ممنوعیت سفر و همچنین برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست منطقه اشترانکوه از سفر به این مناطق خودداری فرمایند.

نيكبخت در ادامه تاكيد كرد:  ظرفیت این منطقه حفاطت شده برای جذب حجم عظیم گردشگر بسیار پایین بوده و علاوه بر شیوع ویروس کرونا قطعا محیط زیست این ناحیه نیز دچار آسیب های فراوان می شود كه در كوتاه مدت قابل جبران نمي باشد

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.