• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
معاون امدادو نجات هلال احمر لرستان؛

دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه نجات یافتند

  • کد خبر : 7666
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه نجات یافتند
معاون امدادو نجات هلال احمر لرستان از نجات جان دو‌کوهنورد در قله کول لگه اشترانکوه توسط تیم امداد ‌‌نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا خبر داد

به گزارش گهر  محمد قدمی  با اعلام این خبر گفت: کوهنوردان گرفتار شده در قله کول لگه ازقلل میانی اشترانکوه از طریق تماس تلفنی با مرکز اورژانس شهرستان الیگودرز در خواست کمک کرده بودند.

وی افزود: صبح امروز شنبه ۱۴ اسفند پس از تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد در مسیر قله کول لگه اشترانکوه بلافاصله ۲ تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان با تجهیزات فنی و تخصصی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از چندین ساعت تلاش بی وقفه و با توجه به بهمن خیز بودن مسیر صعود تیم نجات علیرغم وزش باد شدید در منطقه توانستند از طریق راهنمایی های تلفنی خود را در منطقه چال مهرو (زیر قله کول سراب)به کوهنوردان گرفتار شده برسانند.

معاون امدادو نجات هلال احمر لرستان اظهار داشت: پس از انجام اقدامات اولیه دو کوهنورد گرفتار شده را تا پایین کوه همراهی و در پایگاه امداد و نجات بین شهری اباذر ازنا اسکان دادند.

قدمی در پایان گفت: این دو کوهنورد که نخواستند نامشان فاش شود قصد صعود زمستانه در خط الرأس قله زیبای اشترانکوه را داشتند که متاسفانه به علت نقض برخی تجهیزات ضروری موفق به این مهم نشدند ودر صحت و سلامت به اغوش خانواده هایشان برگشتند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.