• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
6
مدیرکل زندان‌های لرستان:

سرانه اسکان هر زندانی در لرستان نزدیک به ۱۲ متر است

  • کد خبر : 8125
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
سرانه اسکان هر زندانی در لرستان نزدیک به ۱۲ متر است
مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: سرانه اسکان هر زندانی در استان نزدیک به ۱۲ متر است.

به گزارش گهر؛ عبدالمجید کشوری در نشست با خبرنگاران استان با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام (ره) و شهدای دستگاه عدالت به ویژه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق امام راحل اظهار کرد: اداره کل زندان‌های استان را جابجا کردیم و کل تجهیزات آن نوسازی شده و خوشایندسازی محیط کار یکی از سیاست‌های بنده در استان‌های ایلام و فارس بوده است و این یکی از ابتدایی ترین کارهای ما در لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه سرانه اسکان زندان‌ها یکی از موضوعات مهم است، افزود: سال گذشته فضایی خوابگاهی را به زندان اضافه کردیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: اینکه فضای خوابگاهی اضافه می‌شود نباید مورد هجمه قرار بگیریم؛ در حال حاضر سرانه هر زندانی بین ۱۲ تا ۱۴ متر است و این درحالیست قبل از افتتاح فضای خوابگاهی ۹ متر بوده است و در حال حاضر سرانه اسکان هر زندانی نزدیک به ۱۲ متر است و با استاندار کشوری فاصله نداریم.

کشوری با بیان اینکه چنانچه بازداشتگاه پلدختر، کوهدشت و نورآباد احداث شود به لحاظ سرانه به نورم کشوری خواهیم رسید، افزایش تعداد زندانیان و تراکم تعداد زندانیان ضرورت ایجاد فضای زندان را افزایش می‌دهد.

وی یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها را کاهش تعداد زندانیان برشمرد و با بیان اینکه سیل پلدختر و کرونا زمینه‌ساز بروز برخی جرائم‌شد و به ناچار شاهد رشد ورودی زندان‌های استان باشیم، بیان کرد: متاسفانه جرائم سرقت و قاچاق مواد مخدر در استان افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت: این درحالیست که کاهش جمعیت کیفری را در درون زندان‌ها داشتیم.

کشوری عنوان کرد: برای کنترل جمعیت کیفری و جرائم سبک‌تر که نیاز به زندانی کردن نیست از پابند الکترونیک «حبس در منزل و محدوده» براساس حکم دادگاه استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام کسانی که حبس زیر پنج‌سال دارند مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند و در حال حاضر ۳۵۰ نفر از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند.

کشوری با بیان اینکه دادرسی الکترونیک یکی از فناوریهای روز در زندان‌های استان است،گفت: همه اتاق‌های زندانیان به این سامانه مجهز شدند و ۷۰ درصد درخواست‌ها از طریق این سامانه انجام شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان اظهار کرد: لرستان به لحاظ زیرساخت‌های اقتصادی جزواستان‌های کم‌برخوردار است، پاییز ۹۸، ۱۴ درصد از محکومین زندانیان در ارگانها مشغول به کار بودند و این درحالیست که هم‌اکنون ۷۰ درصد محکومین زندان‌های استان در بیرون و درون زندان مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در بند نسوان ۱۰۰ درصد زندانیان مشغول قالی‌بافی، چرم بافی و بافندگی هستند و درآمدزایی دارند.

کشوری اظهار کرد: بیش از ۱۱۰۰ نفر از زندانیان بیرون از زندان و در شهرداری‌ها، فنی‌وحرفه‌ای، بام لرستان، کشتارگاه‌های صنعتی مستقر در کوهدشت و الشتر و بهزیستی مشغول به کار هستند.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان اضافه کرد: سال گذشته ۴ میلیارد تومان از طریق بنیاد تعاون و انجمن زندان به زندانیان مشغول به کار پرداخت شده است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که زندانی با درآمدی که از انجام کار خود دارند لذت استفاده از مال حلال را بچشند.

کشوری اضافه کرد: پس از استان یزد، لرستان به لحاظ انجام کارهای فرهنگی و تربیتی را در کشور کسب کردیم و در حوزه فعالیت‌های هنری لرستان اول شده و در رتبه تربیت بدنی حائز رتبه ششم شده است.

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان گفت: با ۷۲ درصد اشتغال زندانیان حائز رتبه سوم کشوری هستیم.

وی گفت: به لحاظ کیفیت غذا و نان هیچ‌گونه نارضایتی در زندان نداریم و در زندان‌ها دیگ‌های صنعتی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه قبلا مواد مخدر وارد زندان پارسیلون می‌شد، اذعان کرد: این درحالیست که در حال حاضر یک گرم مواد مخدر به داخل زندان پارسیلون وارد نمی‌شود.

کشوری بیان کرد: درآمد زندانیان از محل اشتغال است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.