• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9
وضعیت مبتلایان کرونا در ایران به آستانه هشدار رسید

شناسایی ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا/لرستان در وضعیت هشدار

  • کد خبر : 4110
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۲۲
شناسایی ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا/لرستان در وضعیت هشدار
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و ۲ هزار و ۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۲ نفر رسید.

جهانپور اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. البته ۲ هزار و ۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

گفتنی است تا کنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته جهانپور وضعیت خوزستان علی‌رغم کاهش نسبی موارد بستری همچنان قرمز است و استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.