• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8
از زبان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود؛

عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان دورود در سال ۱۴۰۰ از زبان دکتر محسن اکبری

  • کد خبر : 7715
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۱۷
عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان دورود در  سال ۱۴۰۰ از زبان دکتر محسن اکبری

دکتر محسن اکبری در گفت و گو با پایگاه خبری گهر گفت: در حوزه آب و خاک  در سال ۱۴۰۰ ما توانستیم ۳ بند انحرافی را اجرا نماییم و در ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دورود آبیاری تحت فشار را پیاده سازی نماییم و مطالعه امکان سنجی احداث دو سد کوچک مقیاس عزیز آباد و […]

دکتر محسن اکبری در گفت و گو با پایگاه خبری گهر گفت: در حوزه آب و خاک  در سال ۱۴۰۰ ما توانستیم ۳ بند انحرافی را اجرا نماییم و در ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دورود آبیاری تحت فشار را پیاده سازی نماییم و مطالعه امکان سنجی احداث دو سد کوچک مقیاس عزیز آباد و افراونده انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین ۲ رشته قنات قدیمی را احیا و بازسازی کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی دورود افزود: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۲۴ دستگاه تراکتور برای متقاضیان ثبت نام شده جذب نماییم همچنین۱دستگاه پهباد،۱دستگاه کمباین و سایر ادوات به ارزش ۹۳۸۶۹ ریال خریداری شده است.

اکبری در ادامه بیان داشت: صدور ۹۶۰۰ حواله سوخت تراکتور،کمباین و پلاک گذاری ۳۷۳ دستگاه تراکتور از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در سال گذشته می باشد.

دکتر محسن اکبری با اشاره به حضور ۳۴۷ نفر در کلاس های آموزشی ، ترویجی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: طرح تداخلات در روستاهاانجام گرفت و ۱۵پرونده در کارگروه شهرستان ، ۷ پلاک در کارگروه استانی مطرح و حدود ۳۹ پلاک اخذ کاداسترملی شده است.

وی شناسایی تعداد ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ را ازجمله اقدامات موثر این سازمان بر شمرد.

دکتر اکبری با اشاره به اجرای ۱۷ پلاک طرح کاداستر در روستاها به متراژ ۹۰۰۰ مترمربع، گفت:۶۳۷  هکتار از اراضی ملی برای اجرای انواع طرح های اشتغال زایی مختلف واگذار گردیده است که کمک شایانی به اشتغال شهرستان نیز می گردد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود طرح های زیر را، مهم ترین طرح های درحال احداث در حوزه امور دام برشمرد:

  • شروع احداث دامداری گاو شیری ۱۴۰۰۰ راسی بهرام آباد
  • شروع به احداث پرواربندی گوساله ۵۵۰۰ راسی و ۶۳۰۰۰راس گوسفند اتکا وابسته به صنایع دفاع
  • شروع به احداث دامداری طبقاتی ۵۰۰۰راسی روستای حاجی آباد
  • اخذ ۶ مجوز مرغداری جدید
  • اخذ مجوز توسعه گاوداری خدایی به ۴۰۰۰ راس

دکتر اکبری با اشاره به افتتاح سایت پرورش ماهیان خاویاری در دورود گفت: ظرفیت این مزرعه پرورش ماهیان خاویاری ۳۰تن گوشت ماهی اوزون برون، فیل ماهی، سیبری، قلعه برون واسترلیات  و۳۰۰ کیلوگرم تخم خاویار درسال است.

 

وی تصریح کرد: بزرگترین مرغداری شهرستان دورود با ظرفیت ۷۰ هزار قطعه در هر دوره در روستای لبان و کارخانه بسته بندی تخم مرغ برادران یاراحمدی در این سال افتتاح شد.

وی افزود: آسفالت جاده بین مزارع سایت ماهیان گرمابی تنوردر با اعتبار ۷ میلیارد تومان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش شیلات شهرستان است.


همچنین این مدیریت با کمک بنیاد برکت موفق به اخذ تسهیلات برای آبزی پروران سردابی روستای عمارت و تی شد که به هر کدام از بهره برداران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت گردید. همچنین با کمک بنیاد برکت تسهیلاتی برای تکمیل پروژه آبیاری تحت فشار روستای ترشاب و نیز تسهیلاتی به کشاورزانی که بادام زمینی کشت نمودند شدیم.

دکتر اکبری ادامه داد: توسعه گلخانه ها در شهرستان در دستور کار ما قرار گرفته و دو گلخانه در روستاهای ازنا و عزیزآباد را افتتاح کردیم و از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تعداد ۴ واحد گلخانه دیگر برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.


وی بیان داشت: در بخش باغبانی در طول ۳ سال گذشته حدود ۶۰۰ هکتار باغ دیم احداث شده که ۱۲۰ هکتار آن در اراضی صنایع دفاع واقع شده و امسال نیز ۳۰ هکتار باغ دیم که نهال آن به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفت اجرا نمودیم.


در زیربخش زراعت با کارهای ترویجی که صورت گرفت سطح زیرکشت گیاه بادام زمینی به ۴۵ هکتار, زعفران ۲۵ هکتار, کلزا ۱۰۰ هکتار و گلرنگ برای اولین بار به ۱۸۰ هکتار رسیده است.

همچنین گیاهانی مانند کینوا (خاویار گیاهان زراعی), سورگوم (شتر گیاهان زراعی) و کاملینا که یک گیاه روغنی است برای اولین بار در سطح شهرستان مورد کشت و کار قرار گرفته است.


رئیس جهاد کشاورزی دورود اظهار داشت: در بخش صنایع تبدیلی نیز کارهای بزرگی اتفاق افتاده که از جمله آن ها می توان به افتتاح مجهزترین کارخانه خوراک آبزیان کشور به نام اکسیردانه که در حال حاضر با ۷۰ نیرو مشغول به کار است.

 

افتتاح سیلوی شاهوردی واقع در روستای عزیزآباد, احداث دو سردخانه محصولات کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد, احداث کشتارگاه صنعتی روستای لبان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد, احداث دو کارخانه خوراک دام آقایان پارسی فر و درمیانی به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ و ۶۰ درصد اشاره کرد.


امسال با کمال افتخار برای نخستین بار ۹ کشاورز از شهرستان دورود به عنوان کشاورز نمونه استان و یک کشاورز توسط هیات داوران به عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب شده که این نشان از همت بلند کشاورزان این شهرستان و همچنین زحمات همکاران عزیز و پرتلاشم در مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نیز همکاران عزیزمان در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است.

در پایان لازم است از همه کشاورزان زحمتکش و عزیز شهرستان و همچنین همکاران پرتلاشم در مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شامل مراکز خدمات, ادارات داخلی و ادارات تابعه کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
از مسئولین شهرستان به ویژه امام جمعه محترم, نماینده پرتلاش و دلسوز, و فرماندار گرانقدر شهرستان و همچنین ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.