• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

فقدان داروی آنتی بیوتیک و پزشک در شهرستان دورود/کودکان بیشترین مراجعان درمانگاه ها

  • کد خبر : 8333
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
فقدان داروی آنتی بیوتیک و پزشک در شهرستان دورود/کودکان بیشترین مراجعان درمانگاه ها

با آغاز پاییز و بازگشایی مدارس در مهرماه، متأسفانه شاهد شیوع یک بیماری فصلی از نوع آنفلوآنزا بودیم که اگر بگوییم تاکنون در نوع خود از نظر علایم و سرایت بی نظیر بوده، دروغ نگفته ایم. تعداد مراجعین به مراکز درمانی در شهرستان دورود خود تایید کننده ی میزان سرایت و شیوع بالای آنفلوآنزا می […]

با آغاز پاییز و بازگشایی مدارس در مهرماه، متأسفانه شاهد شیوع یک بیماری فصلی از نوع آنفلوآنزا بودیم که اگر بگوییم تاکنون در نوع خود از نظر علایم و سرایت بی نظیر بوده، دروغ نگفته ایم.
تعداد مراجعین به مراکز درمانی در شهرستان دورود خود تایید کننده ی میزان سرایت و شیوع بالای آنفلوآنزا می باشد. در بررسی میدانی ای که از تنها بیمارستان شهرستان دورود در روز جمعه انجام دادیم بیش از ۳۰۰ بیمار تا ساعت ۱۴ ویزیت شده بودند که اکثر آنها اطفال بوده اند.
عدم استفاده از ماسک، ازدحام بالای کلاس های مدارس و نبود تهویه مناسب در مدارس یکی دیگر از علت های شیوع در کودکان بوده و وزارت آموزش و پرورش حاضر به برگزاری کلاس ها به صورت غیر حضوری نشد.
از سوی دیگر در شهرستان دورود از مهرماه، یک شربت آنتی بیوتیک کودکان پیدا نمی شد و خانواده ها مجبور به استفاده از داروهای بزرگسالان برای درمان فرزندان خود شدند.
معضل بیماری،نبود پزشک و دارو و تزریقات در روز جمعه به اوج خود می رسد و در داروخانه ها شاهد صف های طولانی بوده ایم.
در این چند روز شاهد زجر همشهریان برای پیدا کردن دارو علاوه بر مریض داری بودم.
تعدادی از همشهریان در تماس با پایگاه خبری گهر اظهار داشته اند که داروخانه ها فاقد داروهای آنتی بیوتیک کودکان بوده اند و دلیل آن را عدم تولید عنوان کرده اند.
در پایان از متولیان بهداشت شهرستان دورود انتظار می رود که حداقل در بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود، تعداد پزشکان عمومی را برای ویزیت افزایش دهند تا صف های طولانی در اورژانس تشکیل نشود و بیماران در نوبت های طویل اذیت نشوند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.