• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان:

فوت ۴۲۴ لرستانی در حوادث رانندگی طی ۱۲ ماه/آمار بالای فوت ناشی از برق گرفتگی در لرستان

  • کد خبر : 8119
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
فوت ۴۲۴ لرستانی در حوادث رانندگی طی ۱۲ ماه/آمار بالای فوت ناشی از برق گرفتگی در لرستان
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۴۲۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: ۳ مورد مرگ مادر باردار ازنایی تعیین علت فوت شدند.

به گزارش گهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در لرستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ آمار فوتی‌های حوادث کار ۲۰ نفر بوده که این میزان در سال ۹۹ کلاً ۱۴ نفر بوده است.

وی همچنین به آمار فوتی‌های ناشی از برق گرفتگی اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۵ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که همگی مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان یادآور شد: این آمار در سال ۹۹ نیز ۱۶ نفر بوده که ۱۴ نفر از فوتی‌ها آقا و دو نفر خانم بوده‌اند.

فارسی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته، ۴۲۴ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در استان داشته‌ایم که این آمار در سال ماقبل آن ۴۲۷ مورد بوده است.

وی یادآور شد: کمترین فوتی‌های حوادث رانندگی در دی و بهمن ماه و بیشترین آمار نیز در مرداد ماه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در بخش دیگری از این نشست به موضوع مرگ مادران باردار ازنایی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در پزشکی قانونی یکسری جسدها را خارج از نوبت بررسی می‌کنیم؛ در این راستا ۳ مورد فوتی مادران باردار شهرستان ازنا را هم خارج از نوبت بررسی کرده‌ایم.

فارسی نژاد با بیان اینکه این ۳ مورد مرگ مادران باردار شهرستان ازنا در پزشکی قانونی تعیین علت فوت شده‌اند، تصریح کرد: ما در پزشکی قانونی فقط کارمان تعیین علت فوت است و اعلام قصور یا عدم قصور پزشکی از سوی نظام پزشکی باید انجام شود.

وی یادآور شد: براساس روال، همکاران قضائی پرونده را به کمیسیون قصور نظام پزشکی می‌فرستند و تا جایی که اطلاع دارم رأی مربوط به این پرونده نیز صادر شده و به طرفین ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.