• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
12
در جلسه شورای اداری لرستان؛

قول قطعی شستا برای تکمیل فاز ۴ سیمان دورود/ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی به عنوان حداقل در لرستان

  • کد خبر : 7253
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
قول قطعی شستا برای تکمیل فاز ۴ سیمان دورود/ایجاد  ۴۰ هزار فرصت شغلی به عنوان حداقل در لرستان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قول قطعی شستا برای تکمیل فاز 4 سیمان دورود و ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی به عنوان حداقل در لرستان تا پایان سال 1401 خبر داد.

به گزارش گهر، حجت الله عبدالملکی شامگاه جمعه در شورای اداری لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه براساس آمار رسمی در تابستان ۱۴۰۰ لرستان ۱۲ درصد نرخ بیکاری دارد که البته این نرخ بیکاری در جوان‌ها بیشتر است، اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی تقریباً ۲۰ درصد جوانان لرستان متأسفانه بیکار هستند اما فکر می‌کنیم عدد واقعی با آن تفسیری که از اشتغال شایسته داریم بیش از این باشد.

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار نفر در لرستان بیکار هستند، تصریح کرد: ما در احصای آمار رسمی اشتغال ۵ گروه را مخاطب قرار می‌دهیم، اما دو گروه شامل ناامیدان از کار که جویای کار نیستند و اشتغال غیر رسمی با درآمد پایین در نظر گرفته نمی‌شود که با احتساب این دو گروه تعداد بیکاران در لرستان از ۲۰۰ هزار نفر هم بیشتر خواهد بود.

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه آنچه ما در نظر گرفته ایم این است که تا پایان سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰ هزار فرصت شغلی به عنوان حداقل در لرستان ایجاد شود، افزود: افزایش این تعداد وابسته به عملکرد تیم مستقر در استان است و اگر مدیران محلی خوب عمل کنند این میزان اشتغال را تا ۶۰ هزار نفر افزایش می‌دهیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه دو راهبرد اساسی را در لرستان پیگیری می‌کنیم، یکی فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل، نیمه تعطیل و نیم ساخته که اگر بتوانیم با اصلاح نظام تأمین مالی میزان اعتبارات مورد نیاز آن ها را حل کنیم تعداد قابل ملاحظه‌ای اشتغال در این بخش ایجاد می‌شود، افزود: ۴۰۰ واحد سنگبری در لرستان داریم که به رغم وجود معادن ارزشمند تعطیل هستند.

وی ادامه داد: دومین راهبرد ما تمرکز بر اوضاع اداره صنایع تکمیلی در بخش‌های کشاورزی، فناوری ارتباطات، مشاغل خانگی و… است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سفر خود به شهرستان‌های دورود و ازنا اشاره کرد و گفت: چند پروژه نیمه تمام کمربندی دورود، بیمارستان نیم ساخته ۲۵۰ تخت خوابی و سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان دورود در پروژه‌های سفر آمده است.

قول قطعی شستا برای تکمیل فاز ۴ سیمان دورود

عبدالملکی ادامه داد: خودمان در دورود دو پروژه داریم که وعده داده ایم تکمیل کنیم؛ یکی فاز ۴ سیمان دورود است که از شرکت شستا قول قطعی گرفته ام تأمین مالی شود و دیگری کارخانه فارسیت است که مشکل آن عدم حضور سهامدار خارجی است، همکاران خود را موظف کرده ام بروند با این سهامدار توافق کنند و فعالیت کارخانه را استارت بزنند.

وی همچنین بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: در شهرستان ازنا از روستایی به صورت سر زده بازدید کردم که در حال خالی شدن از سکنه است و مشکل تأمین آب داشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر ارتفاع سدی که در آن منطقه است افزایش یابد زمین‌های این روستا آبیاری می‌شود و جلوی مهاجرت گرفته می‌شود.

عبدالملکی در بخش پایانی سخنان خود گفت: خواهش می‌کنم به مسئله کاهش نرخ رشد جمعیت در لرستان توجه شود که به کمتر از یک درصد رسیده است؛ به قوم لر در جمهوری اسلامی نیاز داریم و باید جمعیت لرستان افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.