• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10
کارشناس هواشناسی لرستان؛

لرستان آخر هفته بارانی می شود

  • کد خبر : 7119
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
لرستان آخر هفته بارانی می شود
بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی آسمان لرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه بارانی و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گهر، با ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌های رگباری در پیش داریم و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی دمای هوا نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

زینب اکبری کارشناس هواشناسی لرستان  در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان در روزهای پیش رو اظهار داشت: ما برای فردا چهارشنبه انتظار داریم که افزایش پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه‌ای در سطح منطقه داشته باشیم و اینکه به تدریج از روز پنجشنبه سامانه بارشی به جو منطقه نفوذ می‌کند و برمیزان ابرناکی آسمان استان افزوده می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارشی از ظهر روز پنجشنبه تا پایان وقت روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد که علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید، منجر به بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق می‌شود.

کارشناس هواشناسی لرستان عنوان کرد:  با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها احتمال دارد که مقدار بارش‌ها در برخی از نقاط استان با روان آب‌های سطحی، اختلال  در تردد جاده‌ای، لغزندگی در سطح جاده‌ها و حتی احتمال آب گرفتگی معابر نیز همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی با هوای سرد همراه است گفت: بارش‌ها در ارتفاعات، گردنه‌ها و برخی از مناطق سردسیر استان لرستان به شکل برف نمود دارد.

اکبری تصریح کرد: این موج بارشی از جمعه شب از روی جو منطقه خارج می‌شود و در این مدت یعنی برای روزهای پنجنشبه و جمعه دماهای روزانه روند کاهشی قابل ملاحضه‌ای پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.