• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

ماجرای استخدامی‌های دقیقه ۹۰ در شهرداری خرم‌آباد + جزئیات

  • کد خبر : 6288
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
ماجرای استخدامی‌های دقیقه ۹۰ در شهرداری خرم‌آباد + جزئیات
استخدامی‌های دقیقه ۹۰ در شهرداری خرم‌آباد سبب اعتراض‌های گسترده مردم، فعالان فرهنگی و سیاسی استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری گهر به نقل از تسنیم، معضلی که این روزها در بیشتر شهرها و به ویژه در شهرداری‌های استان ریشه دوانده، استخدام‌های صوری و فامیلی است که با رابطه و دوستی انجام می‌شود. به طوری که حالا دیگر قشر عظیمی از جامعه آن را پذیرفته و  نسبت به آزمون‌های استخدامی ناامید و بی اعتماد شده‌اند. استخدام‌هایی که پشت پرده انجام می‌شوند و برملا شدن آنها پرده از رازهای نهفته آشنایی‌ها، دوستی‌ها و روابط فامیلی بر می‌دارد و این بار استخدام‌های دقیقه نودی شهرداری “خرم‌آباد” در پایان دوره پنجم مدیریت شهری  سبب انتقادات گسترده‌ای در مرکز استان لرستان شده است.

نکته قابل توجه در استخدام‌های دقیقه نودی شهرداری خرم‌آباد نسبت‌های فامیلی افراد جذب شده با شهردار و مجموعه معاونین شهرداری است که شهردار خرم‌آباد با دُور زدن قانون علاوه بر استخدام‌های  غیر قانونی به دنبال  قانونی جلوه دادن  این استخدام‌های خویشاوندی است.

برای پیگیری جزئیات ماجرا به سراغ یکی از اعضای شورای شهر رفتیم تا واقعیت  مشخص شود.

رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم‌آباد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تایید استخدام‌های غیرقانونی اخیر در شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: طی روزهای اخیر  متوجه استخدام غیر قانونی 9 نفر در بدنه شهرداری خرم‌آباد شدیم که متاسفانه با شهردار و مجموعه شهرداری نسبت خویشاوندی دارند.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس شورای شهر خرم‌آباد با توجه به شناختی که داشتم پیش بینی می‌کردم اینگونه استخدام‌های غیر قانونی در روزهای پایانی مدیریت شهری دوره پنجم صورت گیرد از دو ماه گذشته مصوبه  منع هر گونه استخدام در بدنه شهرداری را مصوب کردیم  ولی متاسفانه  علی‌رغم مصوبه شورای شهر مجموعه شهرداری اقدام به استخدام 9 نفر از بستگان خود به صورت غیر قانونی کردند.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: استخدامی‌های غیر قانونی  در شهرداری ممکن است بیشتر از 9 نفر باشند ولی تا امروز ما از استخدام این غیر قانونی این 9 نفر مطلع شده‌ایم  که البته این افراد هم اکنون مشغول به کار نیستند و حضور فیزیکی در شهرداری ندارند ولی مدیران شهرداری اقدام به  واریز بیمه برای این افراد کرده‌اند تا استخدام آنها رسمیت پیدا کند.

وی بیان کرد: اعضای شورای پنجم این اقدام شهرداری را توهین به اعتماد مردم می‌دانند و خوشبختانه با اطلاع رسانی بازرسی استان و کشور، دستگاه‌های نظارتی، امام  جمعه مرکز استان نیز به موضوع ورود کردند و طی بازرسی طی نامه‌ای به  مجموعه  مدیریت شهردری تذکر داده است که طی یک هفته این 9 نفر باید اخراج شوند چون  این استخدام‌ها کاملا خلاف قانون بوده است.

براساس شنیده‌ها مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری خرم‌آباد  به دلیل  همکاری نکردن در ثبت  نیروی‌های جدید الورود که به صورت غیر قانونی جذب شدند جهت دریافت حق بیمه  و حقوق امروز برکنار و مدیر عامل جدید جایگزین شده است.

طی روزهای اخیر دُور زدن قانون و استخدامی‌های غیر قانونی  شهرداری خرم‌آباد سبب اعتراض گسترده در مرکز استان لرستان شده است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.