• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

نماز عيد قربان در دورود برگزار شد

  • کد خبر : 6162
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
نماز عيد قربان در دورود برگزار شد
نماز عید سعید قربان به امامت امام حجه الاسلام حسيني نوري در مصلی نماز جمعه شهرستان دورود برگزار شد.

به گزارش  پايگاه خبري گهر،  امروز ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۰ مصادف با دهم ذلحجه و روز عید قربان نماز عید سعید قربان با حضور مردم شریف و شهید پرور شهرستان دورود به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری امام جمعه این شهرستان در مصلی امام خمینی( ره ) برگزار شد.

در خطبه اول امام جمعه با نقل و روایتی از مولای متقیان که می فرماید: تخففوا تلحقوا رستاخیز پیش‌روی شماست و ساربان مرگ بانگ الرّحیل سر داده و شما را به پیش می‏راند، سبکبار شوید تا برسید که ره‏سپردگان به انتظار آخرین مسافرند تا دادگاه بزرگ الهی حسابرسی بندگان را بیاغازد ایشان با بیان این روایت و تشریح آن همه مومنین را به تقوایی الهی دوری از محرمات و انجام واجبات دعوت کرد و افزود: معنی و مفهوم عید قربان نیز همین است که انسان بنده خالص خالق متعال باشد.

در خطبه دوم بیان داشت : قبول مسئولیت در نظام اسلامی برای خدمت است ، ولی ظاهراً افرادی که دنبال پست هستند و دنبال کسب آراء مردم دنبال قدرت هستند نه خدمت .

حسینی نوری خاطر نشان کرد : گفتمان ، زمانی گفتمان خدمت می شود که مشکلات را به موقع بررسی کند نه مثل خوزستان که به بحران تبدیل شود ، مردم معترض بشوند و ضد انقلاب هم سوءاستفاده کند.

حسینی نوری ، خطاب به مسئولان چرا باید در کشور ما مشکلات به بحران تبدیل شود بعد از این که مشکلات به بحران تبدیل شد مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند که حتی با این شرایط بسیار سخت ریاست جمهوری و یا معاون او حاضر نشدند شخصاً در بین مردم خوزستان حاضر شوند و مشکلات مردم را بررسی کنند
در خود شهرستان دورود نیز وضعیت آب دارد بحرانی می شود برای کشاورزان ، در حال حاضر روستاهایی داریم که با بحران بی‌آبی مواجه اند مسئولین تا فرصت هست مشکلات مردم را بررسی کنند و مرتفع نمایند زیرا وضعیت فعلی مملکت ثمره بی تدبیری مسئولان نا کار آمد است .

حسینی نوری به عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: این عید باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود که برنامه های خوبی تدارک دیده شده است از جمله اطعام ۱۱۰هزار پرس غذا انتظار می رود همه مومنان در این جشن در حد وسع خود مشارکت کنند .

امام جمعه در پایان به فرا رسیدن ۵مرداد سالگرد اولین نماز جمعه بعد از استقرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تریبون نماز جمعه مربوط به مردم و در خدمت مردم است و خطیب جمعه وظیفه دارد خواسته مردم را بیان کند و موجبات نزدیک کردن دلهای مردم را فراهم نماید و مطالبات مردم را فریاد بزند، حسینی نوری خاطر نشان کرد: یک سال از مسئولتم در شهرستان دورود گذشته در خطبه های آتی نسبت به عملکردم خدمت مردم گزارش خواهم داد .

عكس: مهدي محمودي

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.