• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9
مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد:

نيازسنجي مشاغل در هر شهرستان راهگشاي توسعه اشتغال پايدار

  • کد خبر : 5004
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
نيازسنجي مشاغل در هر شهرستان راهگشاي توسعه اشتغال پايدار
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت:نيازسنجي مشاغل در هر شهرستان راهگشاي توسعه اشتغال پايدار براي مددجويان كميته امداد،افراد نيازمند شغل و كارآفرينان است.

به گزارش پايگاه خبري گهر، جاسم محمدي فارساني صبح امروز(5 اسفند 99) در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان دورود با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص راهبرد آينده اين نهاد گفت: در مراسم انتصاب رئيس جديد كميته امداد كشور مقام معظم رهبري راهبرد جديد كميته امداد را ايجاد مشاغل پايدار با درآمد ثابت براي مددجويان برشمرد و نقشه راه آينده اين مجموعه ايجاد اشتغال خرد با درآمد ثابت براي مددجويان تحت پوشش مي باشد.

وي با اشاره به اينك در مجوعه كميته امداد كشور حدود 250 هزار شغل ايجاد گرديده است،تضريح كرد: در سال ۹۹ حدود ۲۵۰ هزار شغل در مجموعه کمیته امداد کشور ایجاد شده است و با توجه به اینکه نیمی از جامعه هدف ما و مددجویان ما زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند ما به دنبال ایجاد مشاغلي هستیم که با هزینه اندک و در فضاهایی مانند خانه قابل اجرا باشند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: ما در سنوات گذشته با مشكل فروش محصولات مددجويان مواجهه بوده ايم كه از سال گذشته با به كارگيري راهبر يا پشتيبان شغلي كه وظيفه مشاوره،هدايت و آموزش به مددجويات را برعهده دارند موفق شديم كه تمامي محصولات توليدي مددجويان را توسط راهبران شغلي يا خريداران ديگر به فروش برسانيم.

محمدي فارساني در ادامه افزود:طرح ملی “مزیت سنجی شغلی ” همزمان با سراسر کشور در شهرستان های استان لرستان آغاز شده است و در این طرح با بهره گیری از جدیدترین روش های علمی، فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان براساس بوم منطقه و ویژگی های اقتصادی و اجتماعی رتبه بندی شده است.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح “مزیت سنجی” ارائه نقشه راه مناسب جهت شروع یا توسعه کسب و کارهای مناسب برای علاقه مندان و کارآفرینان هر شهرستان است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه سامانه جامعه مزیت سنجی شغلی هم اکنون به آدرس الکترونیکی http://maziyatjob.emdad.ir رونمایی شده است تصریح کرد: این سامانه فهرست شغل های دارای مزیت در هر شهرستان را به صورت رایگان در اختیار دستگاه های متولی اشتغال، کارآفرینان و پژوهشگران حوزه کسب و کار قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.