• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

پروژه فولادی ازناهمچنان بلاتکلیف/امام جمعه:مسئولان قضایی ورودکنند

  • کد خبر : 8093
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
پروژه فولادی ازناهمچنان بلاتکلیف/امام جمعه:مسئولان قضایی ورودکنند
مردم چشم انتظار تحقق مصوبه سفر دولت برای افتتاح فولاد ازنا هستند، عدم تعیین تکلیف این پروژه صنعتی موجب انتقاد امام جمعه این شهرستان و تاکید وی برای ورود مسئولان قضایی در این رابطه شد.

پروژه‌ای در آستانه ۲۰ سالگی

به گرازش گهر به نفل ار مهر؛ این طرح‌های صنعتی و تولیدی نیمه‌کاره در لرستان موجب ناامیدی مردم شده چراکه با افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال خوبی در استان می‌تواند فراهم شود.

لرستان همواره یکی از استان‌های صدر جدول بیکاری در کشور بوده و این در حالی است که اگر برخی از همین طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و اقتصادی در لرستان به مرحله افتتاح برسند شاید بخشی از زخم ملتهب بیکاری در این استان التیام پیدا کند.

یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از ۱۹ سال فقط وعده شنیده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی‌ها ارزشمند است که بهره‌برداری از آن می‌تواند به‌طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان‌های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند از خروج سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم‌ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.

انتقاد امام جمعه از بلاتکلیف بودن پروژه

عدم تعیین تکلیف و تکمیل این طرح صنعتی در شهرستان ازنا همواره مورد انتقاد مردم و همچنین مسئولان در سطوح مختلف بوده است و حالا استمرار این وضعیت موجب انتقاد حجت الاسلام «علی سپهوند» امام جمعه این شهرستان شده است.

وی در سخنانی اظهار داشت: از رئیس کل دادگستری استان توقع داریم با رایزنی با قوه قضائیه طرح فولاد ازنا را از بلاتکلیفی خارج کند.

امام جمعه ازنا با اشاره به بلاتکلیفی ادامه دار کارخانه فولاد ازنا افزود: واقعاً حیف است این همه سرمایه که در این پروژه به کار رفته، اما همچنان بلاتکلیف و تعطیل باشد.

حجت الاسلام سپهوند اضافه کرد: انتظار می‌رود با طی مراحل قانونی مشکل مجتمع فولاد ازنا از هر نظر مرتفع شود.

وعده نماینده برای افتتاح طرح در دهه فجر ۱۴۰۱

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این «حسین گودرزی» نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای با رونمایی از وعده‌ای جدید، خبر از آغاز به کار این طرح صنعتی در دهه فجر ۱۴۰۱ داد.

وی در جریان بازدید خود از این پروژه صنعتی اظهار داشت: ۱.۵ سال است که از اولین بازدید من از این مجموعه می‌گذرد، حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر نیروی جوان ازنایی در این کارخانه کار می‌کنند و بدون حضور نیروهای خارجی در حال راه اندازی شرکت هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز شهرستان به تکمیل این پروژه صنعتی، خطاب به کارگران این پروژه گفت: ما برای رفع مشکلات کنار شما هستیم، بالاتر از همه خدا در کنار ما است، یک برنامه زمانبندی با مسئولان پروژه داریم که دهه فجر ۱۴۰۱ خط تولید این پروژه شروع به کار کند.

آب پاکی استاندار روی دست مردم!

همچنین «فرهاد زیویار» استاندار لرستان در گفت و گویی از عقب گرد این پروژه به نقطه اول خبر داده و گفته است که این طرح صنعتی با مشکلات حقوقی مواجه شده است.

وی در گفت و گوی تلویزیونی صدا و سیمای مرکز لرستان گفته است: فولاد ازنا آماده واگذاری شد اما به جهت دعواهای حقوقی به همان نقطه اول برگشتیم، بنده نه خوش بین و نه بدبین هستم اما پیگیری می‌کنیم چون نمی‌توان اشخاص حقیقی را وادار کرد اما از ابزارها و امکانات خودمان برای راه‌اندازی آنها استفاده می‌کنیم با همکاری اشخاص، دستگاه قضا و قوه مجریه باید پیگیری کنیم.

بنا بر این گزارش، فولاد ازنا حدود ۲۰ سال عمر دارد، تعیین تکلیف این طرح صنعتی در فهرست مصوبات سفر یازدهم دولت به لرستان قرار گرفته است اما متأسفانه همچنان این پروژه برای افتتاح متوقف مانده است تا مردم چشم انتظار تحقق وعده دولت در رابطه با این طرح صنعتی بمانند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.