• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
11
سفر به هزار چشمه دورود

گردش در لرستان با سفرنامه های امیر ساکی(قسمت اول هزار چشمه)

  • کد خبر : 5141
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
گردش در لرستان با سفرنامه های امیر ساکی(قسمت اول هزار چشمه)
لرستان سرزمینی است پر از جاذبه های دیدنی و حذاب که چشمان هر گردشگری را به خود حذب می کند.در مجموعه سفرنامه های امیر ساکی با انواع جاذبه های گردشگری لرستان آشنا می شویم.پس باسفرنامه های امیر و با همرا باشید.

امیر ساکی-پایگاه خبری گهر: قصد سفر به دره مرگ داشتیم (اعضا گروه محمد حاجی وند، سعید ساکی، امیر ساکی،ولی الله حیاتی، علی ایرانمنش، رضا باجلان)
ساعت 5.30 روز یکشنبه اول فروردین1400 به سمت راه آهن حرکت کردیم. ساعت 6 صبج در ایستگاه راه آهن دورود اطلاعات راه آهن  اعلام مسدودی
خط از سمت ایستگاه کشور (به علت خروج از ریل چند واگن از قطاری باری ) را داد.

متاسفاننه برنامه اصلی ما  بهم خورد.با رای گیری و نظرسنجی دوستان قرار بر عزیمت به سمت تالاب ازگن(تالاب قارون یا هیور) گرفتیم. بین راه با چند هیچ هایک(مسافرانی که بدون هزینه خودرو مسافرت می کنند) از مشهد برخوردم که قصد سفر به تالاب ازگن و مجموعه آبشار های آب گرمه را داشتند. کمی جلوتر پیاده شدیم استاد حیاتی با ماشین برگشت و هیچ هایک های مشهدی رو تا پای کار آورد.
از راه تپه ای تالاب بالا رفتیم و برای صبحانه تالاب کمپ زدیم.
بعد از صبجانه مشغول جمع اوری زباله هایی که گردشکرها ریخته بودن شدیم و سپس مسیر دسترسی به آبشار آبگرمه رو به دوستای مشهدیمون نشون دادیم و برای رفتن به سفر و مسیر جدیدمون رای گیری و هم فکری کردیم.
قرار شد بریم سمت هزار چشمه یا آبشار ریلی.
برای رفتن به چشمنه یلی یا هزار چشمنه ، بایداز دوتا تونل چسبیده به هم (معروف به تونل نمک) که یکی از اون ها مسدود بود عبور می کردیم. حدودا یک چهارم مسیر تا آبشار رو می شد از این راه طی کرد.

تونل نمک دورود

برای عبور از تونل قطار هد لامپ هامون رو درآوردیم و رفتیم توی تونلی که ازش قطار رد نمیشد و حدودا نیمه مسدود بود، بعد از اتمام تونل نیمه مسدود به تونل اصلی رسیدیم.دراین تونل خطر برخورد با قطار داشتیم. در حال راه رفتن بودیم که صدای قطار به گوش رسید.ترس و وحشت برخورد قطار در وچودمون پیچید.خوشبختانه از زمان احداث این تونل ها، هر 50 قدمی یه جان پناه توی تونل تعبیه شده بود که با شنیدن صدای قطاز،همه شروع به دویدن به سمت جان پناه کردیم و در چان پناه ماندیم تا
قطار رد بشه.
برای بار دوم که قطار رسید چون لوکوموتیوش تازه بود صداش خیلی کمتر بود و دیرتر متوجه شدیم و با عجلنه دویدیم سمت جان پناه که الحمدالله به موقع رسیدیم.
لازم به ذکر است این مسیر خطرناکی است که توصیه نمیکنم دوستانی که تازه طبیعت گردی رو شروع کردن پیمایش کنند.( متاسفانه عزیزانی تو این سیر مجروح شدن )
بعد از پیمایش مسیر که حدودا یک ساعت بود به آبشار های اول رسیدیم.

 

بعد از دیدن آبشار های دیگه که فوق العاده زیبا بودن،کمپ کردیم و شروع به خوردن نهار کردیم.
بعد از استراحت و جمع کردن وسایل حدودا ساعت 5 بعد از ظهر شروع به برگشت از مسیر پیرعبدالله نمودیم.
در برگشت هم دوبار با قطار برخورد داشتیم که الحمدالله به موقع به جان پناه رسیدیم و مشکلی پیش نیومد.

بازهم تاکید می کنم دوستان مسیر خطرناکه و احتمال برخورد قطار هست لطفا در صورت حرفه ای نبودن تحت هیچ شرایطی داخل تونل ها نرید.

 

امیرساکی-نویسنده

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5141
  • نویسنده : امیر ساکی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی گهر
  • 1597 بازدید
  • ۲ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام
    وقت شما بخیر
    لطفا ادامه بدین
    سفرنامه ها جالبه برام
    لطفا راه دسترسی رو بهتر نشون و توضیح بدین
    تشکر.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.