• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دورود؛

۵۰ درصد دادخواست‌های کارگری در دورود بصورت سازشی حل و فصل شد

  • کد خبر : 8122
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
۵۰ درصد دادخواست‌های کارگری در دورود بصورت سازشی حل و فصل شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دورود، گفت: سال گذشته بیش‌از ۵۰ درصد دعاوی کارگری این شهرستان در مراجع حل اختلاف بصورت سازشی حل و فصل شده است.

به گزارش گهر؛محمد صحرایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۶۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی در اداره تعاون، کار و فاه اجتماعی شهرستان دورود رسیدگی شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت همکاران ما در مراجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفمایی حل و فصل دعاوی به‌صورت سازشی بوده که در رسیدگی به این تعداد پرونده ۵۰ درصد دادخواست‌های رسیدگی شده به سازش ختم شده است.

وی با اشاره به واحدهای فعال و پرداخت کننده حق بیمه کارگری در شهرستان دورود، عنوان کرد: ۳۸۶۰ واحد اقتصادی فعال شامل اصناف، مشاغل خانگی، دامداری‌ها، تعاونی‌ها و مشاغل خرد در این شهرستان وجود دارد که به تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دورود تعداد واحدهای بالای ۵۰ نفر در این شهرستان را ۱۰ واحد اقتصادی عنوان کرد و افزود : تعداد ۲۱ هزار و ۳۵۰ نفر بیمه شده اجباری، ۹۵۰۰ مستمری بگیر و ۳۹۰۰ کارگر ساختمانی بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

صحرایی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در بخش‌های مختلف اقتصادی، عنوان کرد: ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۸۵ طرح مشاغل خانگی در قالب شرکت‌های پشتیبان و در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، کشاورزی، صنعت و تعاون با اشتغال ۱۲۴ نفر در شهرستان دورود پرداخت شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ نیز تاکنون ۶۲ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و با پیش بینی اشتغال ۱۳۰ نفر و با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در کمیته فنی به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل این شهرستان برای دریافت این اعتیارات معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دورود بیان کرد: همچنین با همت سپاه و کارآفرینان بسیجی این شهرستان نمایشگاه توانمندی صنایع دستی و میراث فرهنگی برگزار شده که تعداد زیادی از واحدهای شرکت کننده در این نمایشگاه با هماهنگی این اداره، از محل اعتبارات مشاغل خانگی تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من برای یکی به اسم …. پیرزادکارکردم دهنو ناصردین دیوارچینی کردم خوب یابد کار اتمام کردم بعد۲ماه که مقداری ازش طلب دارم سرم دبه درآورده کار راخراب کردی بهم ضرر زدی پولم راکه نداهیچی دنبال خسارت هم می گرده من نمی دونم این اداره کارقانون نداره بازرس نداره بره کاررا ببینه به حرف دل کارگرگوش بکنه که هیچ کس هیچ حقی ازش ضایع نشه مخصوصاکارگر چرا بیشترین صاحب کارها بعدازتمام شدن کار سرکارگردبه درمیارن چرا هیچ قانونی نیست که باهاشون برخوردبکنه کارگروقتی توان مالی نداره شکایت بکنه هزینه بکنه طرف مقابل هم ازش سوع استفاده می کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.