به گزارش گهر به نقل از ایرنا، یونس بهاروند ایران نیا روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و لزوم توجه بیشتر به هنرستان های استان افزود: اکنون پنج هنرستان در دست ساخت است و امسال هنرستان های الیگودرز و دورود بهره برداری می شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز تاکنون سه و نیم میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان های استان خریداری شده است تصریح کرد: علاوه بر تکمیل این طرح ها، تجهیزات این مدارس نیز باید تامین شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: اکنون ۸۷ طرح احداث فضاهای آموزشی برای استان در دست اجرا می باشد و علاوه بر این، ۱۶۸ طرح در قالب جایگزینی مدارس کانکسی شهید پناهی آغاز شده که لرستان رتبه دوم کشور را در این خصوص دارد.
بهاروند ایران نیا با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به نوسازی مدارس لرستان اختصاص یافته است اظهار داشت: این اعتبار حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد محقق شده و اکنون از مجموع ۱۶۸ طرح شهید پناهی ۷۷ طرح در حال اجرا است چند مورد هم تکمیل شده و بطور میانگین پیشرفت ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند.
وی ادامه داد: همزمان بخشی از اعتبارات این طرح ها را بنیاد برکت و بخشی را دولت تامین می کند که به لحاظ اجرایی در سطح کشور پیشرو هستیم همچنین تا ماه آینده ۱۰۱ طرح وارد مناقصه و سعی می شود تا اول مهر همه طرح ها کامل و عدالت آموزشی محقق شود.
بهاروند ایران نیا در ادامه به اجرای طرح شهید عجمیان با ظرفیت نیروهای جهادی برای بهسازی و نشاط مدارس استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۹۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به سیل ۹۸ در استان بیان کرد: این سیل باعث خساراتی در لرستان شد و نوسازی مدارس تا اول مهر ۹۸ حدود ۱۰۶ طرح را آغاز کرد که با کمک خیران و اعتبارات دولتی ۷۸مدرسه با ۲۵۰ کلاس درس آماده، عملیات اجرایی هفت مدرسه تکمیل شد ولی اعتبارات به پیمانکار پرداخت نشد و اکنون ۲۸ مدرسه در استان نیمه کاره مانده است.
بهاروند ایران نیا افزود: ۱۲۶ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار سیل ۹۸ لرستان است که باید پرداخت شود اما هنوز موفق به دریافت این اعتبار نشده ایم که انتظار می رود این رقم برای رفع نقص ها به استان پرداخت شود.
وی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی حکومت مردم پایه و جهاد تبیین در راستای امید آفرینی و اطلاع رسانی ضروری است اظهار داشت: تلاش می شود طرح های اجرایی نوسازی مدارس به سمت مدارس چند ساحتی سوق داده شود چراکه این اقدام باعث می شود مدارس بصورت جلوه ای از حیات فردی، اجتماعی و کانون توسعه در مناطق باشد.