• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
15
در جمع اقشار مختلف مردم لرستان؛

دستور رئیس جمهور برای آغاز سریع احداث سد معشوره/حل سریع بیکاری در لرستان

  • کد خبر : 7249
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
دستور رئیس جمهور برای آغاز سریع احداث سد معشوره/حل سریع بیکاری در لرستان
رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه کار احداث سد «معشوره» باید حتماً و سریعاً آغاز شود، گفت: اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود.

به گزارش گهر به نقل از مهر؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم لرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ان شاء الله خداوند متعال به همه ما توفیق معرفت نسبت به جایگاه حضرت زینب (س) و توفیق پیروی از ایشان را عنایت کند.

وی با بیان اینکه توفیق است که در جمع فرهیختگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان باشم، تصریح کرد: استفاده کردیم از فرمایشات آقایان، نماینده ولی فقیه در لرستان، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان و نمایندگان اقشار مردم؛ اگر فرصت بود حتماً از محضر دیگر عزیزان هم می‌توانستیم بهره ببریم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: برای من این بسیار دلنشین بود که در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم و از نزدیک عرض سلام و ادب داشته باشم خدمت مردم لرستان، شرایط کرونایی این‌طور ایجاب کرد که در مجلس محدودی در خدمت مردم باشیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: مردم لرستان مردمی متدین، مخلص، ولایتمدار و مقاوم هستند که در هشت سال جنگ حقیقتاً پشتوانه عظیم برای جبهه و رزمندگان اسلام بودند.

سد معشوره حتماً و سریعاً آغاز شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل آب گفت: سخن از مدیریت آب است، باید آب را مدیریت کرد که هم به صنایع هم به کشاورزی و هم به شرب برسد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آقایان اشاره کردند به سدها به ویژه سد «معشوره»، خطاب به استاندار لرستان تصریح کرد: کار این سد را حتماً و سریعاً آغاز کنید؛ چون مطالعات انجام شده و ضرورت آن تشخیص داده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ممکن است بودجه را امسال و سال دیگر کامل نتوان داد، اما سد معشوره را در بودجه سنواتی می‌گذاریم؛ افزود: نباید مدیریت آب به گونه‌ای باشد که هم در تر سالی ناراحت باشیم هم خشکسالی، نباید نعمت الهی را به سیل تبدیل کنیم، این نعمت الهی باید در خدمت تولیدات استان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آغاز کار سد «معشوره» را جزو مصوبات سفر گذاشته‌ایم.

در حوزه صنعت سنگ لرستان باید مطالعات جدی در پژوهشکده‌ها شود

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صنعت سنگ‌های لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید نسبت به این معادن و ذخایر ارزشمند مطالعات جدی در پژوهشکده‌ها داشته باشیم چراکه این ظرفیت یک امکان بسیار عالی است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: برخی کشورها به نام همین صنعت و صادرات سنگ شناخته می‌شوند، چرا در کشور ما خام فروشی شود؟ در این رابطه باید پژوهشکده خاصی داشته باشیم و بتوانیم در این رابطه یک افزایش بهره روی داشته باشیم که وضعیت به شکل امروز نباشد.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائل مهم مسئله صنایع نیمه تعطیل لرستان است، تصریح کرد: نمی‌شود از یک طرف بیکاری داشته باشیم و از طرف دیگر صنایع نیمه تعطیل باشد؛ اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود؛ مثل صنعتی که امروز سر زدیم و می‌توانست با ظرفیت چند برابری کار کند.

رئیس جمهور کشورمان در خصوص ظرفیت‌های گردشگری لرستان نیز گفت: لرستان زمینه بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد، خداوند متعال این زمینه را داده و باید خوب بهره برداری کنیم؛ سرمایه گذاری ها در این حوزه به مرور زمان باید انجام شود تا لرستان به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

راه اندازی صنایع تبدیلی در همه استان‌ها

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئله کشاورزی لرستان در نوع گلخانه‌ای آن جزو مصوبات سفر است که هم مسئله مصرف آب را می‌تواند مدیریت کند و هم توسعه آن بسیار برای کشاورزی ما به ویژه در لرستان مؤثر است، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی فقط مربوط به لرستان نیست، در اکثر استان‌ها باید داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این حوزه داریم قراردادهایی را می‌بندیم که چون هنوز نهایی نشده عرض نمی‌کنم؛ اما باید بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان‌های مختلف به ویژه لرستان داشته باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله مهم، مسئله اشتغال لرستان است؛ گفت: بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسئول بسیار رنج می‌دهد؛ وضعیت بیکاری استان‌ها از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آنها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را متحول کنیم، افزود: مسئولان در استان‌ها باید نشست‌هایی با سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار کنند؛ کارهای کوتاه، میان و بلند مدت باید انجام شود، به آقای استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه شدم که من متوجه شدم باید مسئله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم.

وی یادآور شد: برخی اموری که می‌تواند به صورت کوتاه مدت انجام شود حتماً باید انجام شود تا از مهاجرت جوانان و خانواده‌ها جلوگیری شود.

بانیان وضع موجود نباید در مدیریت‌ها استفاده شوند

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مدیریتی پرداخت و اظهار داشت: هرکس که کارآمدی دارد باید از او استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است؛ اما بانیان وضع موجود را نباید استفاده کرد؛ در این رابطه به استاندار و مدیران توصیه کرده‌ام و بعد از نماز هم در جلسه شورای اداری مجدداً توصیه‌های لازم را می‌کنم.

رئیسی با اشاره به اینکه وضعیت قلعه فلک الافلاک گفت: بحث ثبت جهانی این اثر تاریخی مقدماتی دارد و اطراف آن باید آزاد شود، بخشی از بودجه آن اختصاص یافته و بخش دیگری هم اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای انجام کارها حتماً استاندار باید پشتیبانی شود، یک پشتیبانی مربوط به شما مردم است و یک پشتیبانی مربوط به دولت است، تصریح کرد: به طور خاص از استاندار لرستان پشتیبانی می‌کنم که بتوانند کار را انجام دهند.

اجرای ریل و راه آهن لرستان را جزو مصوبات سفر آورده ایم

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما مسئله ریل و راه آهن لرستان را جزو مصوبات سفر آورده ایم، اظهار داشت: قضیه سد یک عقب ماندگی است، قضیه ریل سال‌ها پیش باید حل می‌شد نه اینکه امروز موجب نگرانی مردم شود.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی‌های گذشته را باید جبران کنیم و بعد حرف‌های جدید برای استان بزنیم؛ به هر روی راه آهن خرم آباد جزو دستور است و در مصوبات هم ذکر شده و آن را جزو اولویت‌های استان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما توسعه یافتگی در کشور می‌خواهیم که در بستر عدالت باشد، تصریح کرد: در بودجه ریزی و اقداماتی که دنبال می‌کنیم عدالت برای ما بسیار مهم است؛ مسائل باید تحت الشعاع عدالت دنبال شود تا مردم هم از عدالت و هم از توسعه یافتگی بهره ببرند.

فساد و فقر محصول برخی از سو مدیریت‌ها است

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه بی عدالتی کام مردم را تلخ می‌کند، افزود: در لرستان مسئله رفع مشکل فقر و بیکاری و… در دستور کار دولت است، دولت به معنای وسیع کلمه یعنی همه دولتمردان و همه کسانی که در نظام خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه نظام ما هیچ‌گونه فساد و تبعیضی را نمی‌پذیرد و فقر و فساد و تبعیض با هاضمه نظام اسلامی سازگاری ندارد، گفت: فساد و فقر محصول برخی از سو مدیریت‌ها و درست عمل نکردن‌ها است؛ خداوند متعال بشریت و عالم را بر عدالت خلق کرده است و بی عدالتی محصول اقدامات بشر است.

وی یادآور شد: امیدواریم آنچه مردم انتظار دارند را بتوانیم به نحوی عمل کنیم که هم اعتماد مردم را داشته باشیم و هم رضایت خداوند را کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.