• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

آقای استاندار سلامت دانش آموزان لرستان در خطر است و هزینه های درمان کمرشکن! چاره ای بیاندیشید.

  • کد خبر : 8336
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۲۲
آقای استاندار سلامت دانش آموزان لرستان در خطر است و هزینه های درمان کمرشکن! چاره ای بیاندیشید.

با گذشت بیش از ۳۰ روز از شیوع اپیدمی آنفلوآنزا در کشور، این بیماری همچنان با سرعت بالایی در حال پراکنده شدن می باشد. مدارس یکی از مهم ترین دلایل شیوع بالای آنفلوآنزا می باشد. در یک کلاس با تعداد ۳۰ دانش آموز، اگر یک فرد مبتلا  وجود داشته باشد به راحتی اکثر دانش آموزان […]

با گذشت بیش از ۳۰ روز از شیوع اپیدمی آنفلوآنزا در کشور، این بیماری همچنان با سرعت بالایی در حال پراکنده شدن می باشد.
مدارس یکی از مهم ترین دلایل شیوع بالای آنفلوآنزا می باشد. در یک کلاس با تعداد ۳۰ دانش آموز، اگر یک فرد مبتلا  وجود داشته باشد به راحتی اکثر دانش آموزان را بیمار می کند و دانش آموزان نیز سایر اعضای خانواده خود را مبتلا می نمایند.
در لرستان با رتبه ی برتر در شاخص فلاکت و درآمد پایین خانواده بسیاری از دانش آموزان، اوضاع مراقبت از بیمار و تامین هزینه های بالای دارو به مراتب بغرنج‌تر است.
این روزها در مدارس شهری و روستایی شاهد ابتلای بسیاری از دانش آموزان به آنفلوآنزا بوده ام به صورتی که کلاس ها با تعداد کمی تشکیل می شود.
در این میان تعدادی از استان های کشور با رصد وضعیت بیماری در مدارس و اطلاع از شیوع بالای آن، آموزش غیر حضوری را جایگزین آموزش حضوری کرده اند تا جلوی سرایت بیماری گرفته شود.
اما در لرستان اوضاع متفاوت است، گویا مقاومت در برابر بیماری و ابتلای همه به این بیماری جایگزین روش هایی مانند آموزش غیرحضوری شده است.
جناب آقای استاندار، با تداوم آموزش حضوری  جیب برخی داروسازان محتکر فربه تر می شود و خخ جیب خانواده های کم درآمد لرستانی کمک کرده اید.
جناب زیویار، شما خود فرزند این دیار هستید. ما در مدارس دانش آموزانی داریم که تنها تغذیه شان تا ظهر آب خالی است و در هنگام بیماری قادر به خرید یک استامینوفن هم نیستند.
جناب استاندار، فرزند بنده در مدرسه به آنفلوآنزا مبتلا شد و پس از گذشت ۲۰ روز هنوز علایم بیماری موجود هستند و چندین خانواده توسط یک نفر مبتلا شدند.
استاندار محترم از شما انتظار می رود که همانند سایر هم منصبانتان در استان های دیگر، به صورت قاطع در خصوص آموزش غیرحضوری تصمیم گیری نمایید. مطمئن باشید تاثیرات مثبت این تصمیم گیری بسیار بیشتر از جنبه های منفی آن است و خانواده های دانش آموزان از آن استقبال می کنند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.