• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4
پیام تسلیت اسماعیل دوستی در فراغ آیت الله عباسعلی صادقی؛

آیت الله صادقی از شاخص ترین و ماندگارترین مسؤولینِ لرستان بود

  • کد خبر : 7204
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
آیت الله صادقی از شاخص ترین و ماندگارترین مسؤولینِ لرستان بود

متن پیام تسلیت اسماعیل دوستی، فعال سیاسی، بدین شرح است: انا لله و انا الیه راجعون او کوهِ حلم بود که برخاست از جهان بی‌کوه، کِی قرار پذیرد، بِنای خاک؟ خبر رحلتِ روحانیِ عالیقدر «حضرت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره» از شاخص ترین و ماندگارترین مسؤولینِ استان لرستان و از روحانیونِ مبارز در […]

متن پیام تسلیت اسماعیل دوستی، فعال سیاسی، بدین شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون

او کوهِ حلم بود که برخاست از جهان
بی‌کوه، کِی قرار پذیرد، بِنای خاک؟

خبر رحلتِ روحانیِ عالیقدر «حضرت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره» از شاخص ترین و ماندگارترین مسؤولینِ استان لرستان و از روحانیونِ مبارز در سال های انقلاب اسلامی خبرِ بسیار تلخ و جانگدازی بود.
ایشان در طولِ عمرِ با برکتشان، مسؤولیت های مختلفی را عهده دار بودند. این عالمِ بزرگوار در سال ۱۳۳۸، به دعوتِ آیت الله کمالوند به استان لرستان دعوت شدند و پس از عزیمت، سرزمینِ لرستان را پاک، مردمش را مشتاق و فضای حاکم را معنوی دیدند، از این رو آن دیار را برای ماندن و تبلیغ، برگزیدند.
امامت جمعهٔ موقت خرم آباد، تشکیل کمیته انقلاب در استان، ریاست دادگاه انقلابِ استان، حاکمیتِ شرع در خرم آباد، ریاست حوزه علمیه کمالیه خرم آباد و … از مسؤولیت های آن عزیز بزرگوار بود.

کو فرِ او که بود ضیا بخشِ آفتاب؟
کو لطفِ او که بود کدورت زدای خاک؟

حضرت آیت الله صادقی، شخصی پاک نهاد، پشتیبانِ مردم و راهنمای مسؤولین و به حقیقت از مردانِ خدا بودند که در همه حال و محل تنها خدا را یار می‌دیدند و همواره در امور، رعایتِ اعتدال را در نظر داشتند.
اینجانب در طول سال های مسؤولیت در استان لرستان، شاهدِ زحمات و مجاهدت های علمی، مذهبی و فرهنگیِ ایشان بودم و از ابتدای آشنایی ام با این عزیزِ فقید، مفتخر به مصاحبت با ایشان بودم.
فقدانِ این فقیهِ عالیقدر، مردمْ دوست و ساده زیست را به محضرِ رهبرِ انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مُدّ ظله العالی)، خانوادهٔ بزرگوارِ آن عزیزِ فقید، فرزندانِ محترمِ ایشان، روحانیون، شاگردان و طلابِ حوزهٔ علمیهٔ کمالیه و به مردمِ شریفِ استانهای لرستان و اصفهان تسلیت عرض میکنم و از خداوندِ متعال برای آن عالم وارسته علوِ درجات و برای بازماندگانِ شریفشان، صبر و عزتِ روزافزون خواستارم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.