• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
زنگ خطر سرخک به صدا درآمد؛

ابتلای کودک ۶ ساله به سرخک در استان لرستان

  • کد خبر : 7994
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
ابتلای کودک ۶ ساله به سرخک در استان لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه یک مورد ابتلای کودک ۶ ساله به سرخک در استان گزارش شده که به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود نسبت به واکسینه کردن کودکان خود اقدام کنند.

به گزارش گهر، بهرام دلفان امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در هفته سلامت و با تشریح ابعاد تامین سلامت مردم بر اساس شعار بهداشت جهانی گفت: سلامت جامعه یک کار فرا بخشی است و با مشارکت همه عوامل تاثیر گذار در آن تامین می شود که در این زمینه نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی و صنایع مرتبط با سلامت مردم داریم.

وی تصریح کرد: فقط ۲۵ درصد از سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد در اختیار عوامل تاثیر گذار در سلامت مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش تخت های بیمارستانی خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده توسط دانشگاه سه بیمارستان نیاش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود بعد از وقفه طولانی در روند ساخت آنها با اعتباراتی که در سفر ریاست جمهور به استان به آنها اختصاص یافت شروع شده اند، که امیدواریم با افتتاح این سه بیمارستان و یک بیمارستان خصوصی در حال ساخت، میانگین سرانه تخت در استان از میانگین کشوری بالاتر برود.

دلفان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور و استان کمتر شده و در روز گذشته هیچ فوتی نداشته ایم، ولی این به معنی ریشه کنی این بیماری و ساده انگاری و عادی انگاری در میان مردم نیست و همچنان توصیه می شود که افراد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یک مورد کودک شش ساله مبتلا به سرخک در استان گزارش شده که به هم استانی های عزیز توصیه می شود نسبت به واکسینه کردن کودکان خود اقدام کنند و به اطلاع هم استانی های عزیز می رسانم که تمام مراکز بهداشتی دانشگاه در سطح استان، آماده تزریق واکسن برای کودکانی که واکسن دریافت نکرده اند هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد تهیه داروی بیماران خاص گفت: این بیماران جهت تهیه دارو به داروخانه های دولتی در بیمارستان های شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد و در بروجرد به داروخانه امام (ره) مراجعه کنند و اگر مشکلی در تهیه دارو داشتند می توانند به معاونت غذا و دارو مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.