• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان

  • کد خبر : 7094
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان
کارشناس روانشناسی بهزیستی دورود گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان و با توجه به شرایط کرونایی بصورت مجازی اجرا می‌شود.

سکینه اکبری فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری گهر فزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله طی سال های گذشته در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها  اجرا می‌شده است اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز، امسال بصورت مجازی اجرا می‌شود.

وی از والدین  خواست نسبت به استرس و اضطراب کودکان خود توجه داشته باشند، چرا که شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و غیره خواهد شد.

کارشناس روانشناسی بهزیستی دورود ادامه داد: بر این اساس و برای رفاه حال والدین و ممانعت از تردد در شرایط کرونایی، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به آدرس الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir کرده که والدین می‌توانند با مراجعه به این سایت ضمن ثبت نام با واردکردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

اکبری در ادامه گفت: جهت بکارگیری روش جدید یعنی استفاده از پرسشنامه آنلاین و تکمیل آن در بستر اینترنت چند مزیت به همراه دارد از جمله اینکه تکمیل و ارسال پرسشنامه حتی در زمان قرنطینه و عدم دسترسی مستقیم به پرسش شوندگان را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در شرایط مشابه که منجر به تعطیلی طولانی مدت مهدهای کودک می شود می توان از بستر به وجود آمده برای پیشبرد غربالگری بهره جست، اظهار داشت: همچنین تصحیح و نمره گذاری پرسشنامه ها در این روش بسیار سریع ترو کم هزینه تر و با خطای کمتری انجام می گیرد و اینکه با توجه به سرعت تفسیر و نمره گذاری و فراهم شدن امکان پیگیری کودکان، ارجاعات و پیگیری های بعدی می تواند با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

این مسوول ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه و دریافت نتیجه غربالگری، والدین می توانند در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی مورد تایید و ثبت شده در سامانه مشاوره سازمان بهزیستی کشور مراجعه نموده ودر صورت نیاز از سوی مرکز به روانپزشک معرفی شوند.

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.