• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8
استاندار لرستان :

اختصاص ۵۰هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰۰تن مرغ منجمد به لرستان

  • کد خبر : 6978
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
اختصاص ۵۰هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰۰تن مرغ منجمد به لرستان
استاندار لرستان از اختصاص ۵۰ هزار تن برنج وارداتی و هزار تن مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گهر، فرهاد زیویار شامگاه سه شنبه در ستاد تنظیم بازار لرستان با اشاره به اهمیت این ستاد گفت: این جلسه به گونه‌ای تنظیم نبض معاش استان است و در مورد کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تصمیم می‌گیرد.

وی به ضرورت و اهمیت رسیدگی به تهیه و توزیع کالاهای اساسی مثل گوشت قرمز، مرغ، برنج، مواد شوینده، نهاده‌های دامی، کود شیمیایی و … در سطح استان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به پیشنهادات ارائه شده در جلسه و فرصتی که از طرف مرکز در اختیار ما قرار داده شده است لازم است در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

استاندار لرستان با اشاره به نقش مرکزی ستاد تنظیم بازار استان عنوان کرد: در خصوص تهیه کالاهای اساسی سلسله مراتب رعایت شده و ساز و کار آن با توجه به نیازهای هر منطقه که بعضاً ممکن است متفاوت با سایر مناطق باشد، مشخص و با نظارت نهادهای حاکمیتی تدبیر و تعیین شود.

زیویار با تاکید بر کلیت تصمیم گیری و برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار گفت: در این خصوص شهرستان‌ها نباید راسا تصمیم بگیرند و به منظور صادرات محصولات خود، حتماً با رعایت سلسله مراتب با مرکز استان هماهنگ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه کنترل قیمت مرغ افزود: معتقدم هر چه چتر دستگاه‌های نظارتی را بالاتر ببریم مشکلات ما کمتر می‌شود.

استاندار لرستان افزود: اصطلاحاً با بگیر و ببند کاری از پیش نخواهیم برد و لازم است بازار با کنترل و نظارت، روال عادی خود را طی کند.

زیویار منظور از نظارت را اطلاع از وضعیت تولید کنندگان در جای جای استان و آشنایی با چگونگی کار آنها و شناسایی مشکلات آنها برشمرد و اظهار داشت؛ نظارت یعنی چتر نگاه مسئولان همه را در بر بگیرد به گونه‌ای که پیش بینی‌ها دقیق و تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: ماحصل تصمیمات جلسات تنظیم بازار به گونه‌ای باشد که تولید محصولات مختلف، توزیع کالاهای اساسی و رسیدگی به موضوع نهاده‌ها که مرتبط با نبض معاش مردم است مورد رسیدگی قرار گیرند.

استاندار لرستان از تخصیص سهمیه ۵۰ هزار تن برنج وارداتی با نرخ مصوب برای استان لرستان و تخصیص ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد به منظور تنظیم بازار خبر داد که نحوه توزیع آن به صورت کارشناسی توسط دستگاه‌های نظارتی انجام خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.