• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
در مسابقات وزنه برداری بانوان جهان؛

الهام حسینی نفر پنجم گروه B مسابقات وزنه برداری برزیل شد

  • کد خبر : 8383
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۱۰
الهام حسینی نفر پنجم گروه B مسابقات وزنه برداری برزیل شد
الهام حسینی، ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم زنان در گروه B پیکارهای قهرمانی جهان در کلمبیا با مجموع با ۲۲۶ کیلوگرم در رده پنجم این گروه قرار گرفت.

به گزارش گهر به نقل از ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جهان از روز ۱۵ آذر در بوگوتا پایتخت کلمبیا آغاز و تا ۲۶ این ماه ادامه دارد. این رقابت ها گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

تیم ایران با هفت وزنه‌بردار مرد و ۴ وزنه‌بردار زن در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

در ادامه این رقابت‌ها، الهام حسینی آخرین نماینده ایران در وزنه‌برداری زنان است که در دسته ۸۱ کیلوگرم گروه B ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب به روی تخته رفت.

حسینی در حرکت اول یک ضرب وزنه ۹۸ کیلوگرمی را مهار کرد اما نتوانست وزنه ۱۰۲ کیلوگرمی را در حرکت دوم یک ضرب بالای سر ببرد. او در حرکت سوم یک ضرب با موفقیت وزنه ۱۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد و ۲ کیلوگرم رکورد یک ضرب ایران را در این دسته شکست. رکورد قبلی با ۱۰۲ کیلوگرم دست خود اوست. وی با این رکورد نفر اول گروه B در حرکت یک ضرب از بین ۹ نفر شد.

اما حسینی در حرکت اول دوضرب،وزنه ۱۲۱ کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد اما در حرکت دوم دوضرب وزنه ۱۲۲ کیلوگرمی را با موفقیت مهار کرد. وی در حرکت سوم دوضرب نتوانست وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در دوضرب ششم شد و در نهایت با مجموع ۲۲۶ کیلوگرم در رده پنجم این گروه قرار گرفت.

جایگاه اصلی او در رده جهان با وزنه زدن نمایندگان وزنهبرداری کشورهای دیگر در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مشخص خواهد شد.

پیش از او در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان در گروه B زینب نورعلی در پیکارهای قهرمانی جهان در کلمبیا با مجموع ۲۰۶ کیلوگرم در این گروه در رده پنجم قرار گرفت.

همچنین پریسا نورعلی دسته ۷۶ کیلوگرم زنان در گروه B پیکارهای قهرمانی جهان در کلمبیا، تنها با دو حرکت صحیح و کسب عنوان ششمی در این گروه به کار خود پایان داد.

الهه رزاقی نیز در وزن ۷۱ کیلوگرم زنان عملکرد ضعیفی داشت و با اوت در جایگاه دهم گروه c مسابقات دسته ۷۱ کیلوگرم قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.