• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10
اطلاعیه اداره صنعت،معدن و تجارت:

برخورد جدی با نانوایی های متخلف در دستور کار اداره صمت شهرستان دورود

  • کد خبر : 6244
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
برخورد جدی با نانوایی های متخلف در دستور کار اداره صمت شهرستان دورود

پیرو  جلسه روز چهارشنبه مورخ ۳۰تیرماه ۱۴۰۰ كه در محل فرمانداری شهرستان دورود و بمنظور تشریح وظایف هر یک از اعضا منجمله اتحادیه خبازان ، اتاق اصناف، اداره غله و تشکیل تیم بازرسی و برنامه ریزی بازدیدهای نوبه ای و مستمر از فعالیت نانوایی های سطح شهر و برخورد با متخلفان جلسه هماهنگی در تاریخ […]

پیرو  جلسه روز چهارشنبه مورخ ۳۰تیرماه ۱۴۰۰ كه در محل فرمانداری شهرستان دورود و بمنظور تشریح وظایف هر یک از اعضا منجمله اتحادیه خبازان ، اتاق اصناف، اداره غله و تشکیل تیم بازرسی و برنامه ریزی بازدیدهای نوبه ای و مستمر از فعالیت نانوایی های سطح شهر و برخورد با متخلفان جلسه هماهنگی در تاریخ ۵ مرداد۱۴۰۰ با حضور رئیس اداره صمت و سایر اعضا در محل اداره صمت شهرستان دورود تشکیل شد، موارد زير به تصويب اعضا رسيد:
۱-مقرر شد چهار روز در هفته و در قالب گشت مشترک از کلیه واحدهای نانوایی سطح شهر بازدید مستمر بعمل آید.
۲- مقرر شد در صورت مشاهده تخلف ضمن تنظیم صورتجلسه توسط تیم گشت مشترک و ارسال موارد تخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان، نسبت به کاهش یا قطع سهمیه متخلفان توسط اداره غله اقدام بایسته انجام پذیرد.
۳- با توجه به شکایات واصله از شهروندان مبنی بر تعطیلی خودسرانه برخی از نانوائی ها در روز جمعه، مقرر گردید رئیس اتحادیه خبازان بهمراه اعضای اتحادیه و با بهره گیری از توان بازرسان اتاق اصناف روزهای جمعه هرهفته از نانوایی های سطح شهر بازدید و واحدهایی که بصورت خودسرانه اقدام به تعطیلی کرده باشند را شناسایی و لیست واحدهای فوق روز شنبه هر هفته جهت قطع سهمیه توسط اداره غله در اختیار اداره صمت قرارگیرد.
۴. تیم گشت مشترک شامل رئیس اداره غله، رئیس اتحادیه خبازان، کارشناسان اداره صمت، تعزیرات و بهداشت محیط خواهند بود و رئیس اداره صمت، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و رئیس تعزیرات بر عملکرد این تیم نظارت دقیق خواهند داشت.
۵. با توجه به نقش بازدارندگی کاهش و یا قطع سهمیه آرد برای واحدهای متخلف، مقرر گردید با هرگونه تعطیلی خودسرانه خارج از روز تعطیل هفتگی و یا کاهش ساعات پخت توسط واحد نانوایی برخورد و نسبت به کاهش یا قطع سهمیه اقدام و سهمیه مذکور به نانوائی های خوش حسابی که تعهد کاری داشته و در خدمت رسانی به شهروندان گرامی کوشا میباشند اضافه گردد.
۶. کلیه واحدهای خبازی ملزم میباشند پروانه کسب و در صورت داشتن مباشر،کارت مباشرت و کارت بهداشت را درمحل کسب نصب نمایند و چنانچه صاحب پروانه و یا مباشر ایشان در محل نانوایی حضور نداشته باشد تخلف محسوب شده و متخلفین به تعزیرات معرفی خواهند شد.
۷. مقرر شد اتحادیه خبازان حداکثر تا پایان مرداد ماه واحدهای خبازی که فاقد تابلوی راهنمای واحد صنفی با ذکر قیمت نان، ساعات پخت و روز تعطیل میباشد را نصب نموده و نتیجه را به اداره صمت ارسال نمایند.
۸. مقرر شد تصمیمات این جلسه به نحو مقتضی به اطلاع شهروندان گرامی رسانده شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل: گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی خودسرانه، کاهش خودسرانه ساعات پخت، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت کیفیت نان و ….. موارد را جهت پیگیری مستمر از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ منعکس نمایند.

 روابط عمومی اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان دورود

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.