• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4
امام جمعه شهرستان دورود:

برنامه ريزي براي اجراي بيانيه گام دوم انقلاب /مسئولين حكومتي بايد در مساجد حضور داشته باشند

  • کد خبر : 4917
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
برنامه ريزي براي  اجراي بيانيه گام دوم انقلاب /مسئولين حكومتي بايد در مساجد حضور داشته باشند
به گزارش پايگاه خبري گهر حجه الاسلام حسيني نوري در مراسم مكتب شهيد سليماني ،گام دوم انقلاب گفت: مسئولین در دستگاه حکومت و حکومت دینی اولین جایگاه آنها باید مسجد باشد اولین برنامه آنها باید شرکت در مراسمات مذهبی و دینی باشد.

به گزارش پايگاه خبري گهر حجه الاسلام حسيني نوري در مراسم مكتب شهيد سليماني ،گام دوم انقلاب گفت: مسئولین در دستگاه حکومت و حکومت دینی اولین جایگاه آنها باید مسجد باشد اولین برنامه آنها باید شرکت در مراسمات مذهبی و دینی باشد.

وي در ادامه افزود: تمام ابلاغ های دستگاه حکومتی از طریق  مسجد اعلام می شد یعنی  کانون يك  كارکرد جامع و کامل. قبل از انقلاب اسلامی مساجد کانون حرکت های نهضت بود. مرکز جنبش‌های انقلابی بود.رهبر عزیز انقلاب در مسجد برنامه تفسیر قران می گذارد. شهید مطهری شهید محلاتی و در جای‌ جای محلات سراسر ایران ما از زمان شروع و آغاز نهضت اسلامي، مرکز تجمع مسجد بود.

به  تعبیر رهبر انقلاب اسلامی مسجد جایگاه انسان سازی ، پایگاه خودسازی ،جایگاه عمران دل و دنیاست .

حجه الاسلام حسینی نوری بیان داشت: به سیر به وجود آمدن مدارس توجه کنید در تاریخ از اواخر قرن دوم اوایل قرن سوم مدارس شكل میگیرند مدارس یا مکتب خانه را تاسیس کنند در کنار مسجد تاسیس می‌کردند.  آرام آرام که مدارس از مساجد  فاصله گرفتن ،به مدارس شکل و شمایل و معماري مسجد می‌دادند، در حکومت های اسلامی و در خلافت ها اگر محل حکومتی می‌خواستند درست کند آن را با شکل و شمایل و معماری مسجد درست می‌کردند كه نشاندهنده جايگاه و كاركرد مسجد مي باشد

تمام ابلاغات از ناحیه مسجد انجام می شد، تمام انقلابیون ما از ابتدای نهضت تا قبل از انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محل تجمع آنها و برنامه ريزي شان مسجد بود. محل بسیج عمومی در دوران دفاع مقدس مسجد بود.

شیخ الازهر اشاره می کند مسجد الازهر مصر ۳۶۰ ستون داشت و می گوید در یک موقعیت زمانی در پای هر ستون یک عالم در دوران فاطمیون می نشست و ۷۰ علم در مسجد الازهر تدریس می شد مثل حرم حضرت معصومه پای هر ستون یک علم تدریس می شد ولي اكنون ما کارکرد مذهبی فقط به مساجد داده ايم.

امام جمعه شهرستان دورود تصریح کرد: در کدام یک از مساجد ما بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شده است، بیانیه گام دوم سیاست راهبردی انقلاب اسلامی  است که توسط امام عزیزمان اعلام شده حداقل این باید در مسجد ما اعلام شود.

در کدام یک از مساجد ماه بیانیه گام دوم یا توسط امام جماعت یا هیات امنا قرائت شده است. امام حسن مجتبی در حدیثی می فرماید که مسجد باید این کارکردها را داشته باشند دقیقاً همان چیزی که در بیانیه گام دوم آمده الهاماتی که واقعاً بر قلب رهبر عزیز انقلاب  که این گونه بر صفحه کاغذ به رشته تحریر درآمده است.

نوری ادامه داد: امام حسن مجتبی در این حدیث می فرماید: کسی که دائماً به مسجد رفت و آمد دارد باید به یکی از این هشت چیز برسد:  باید در مسجد یک نشانه روشنی از ذات احدیت به دست بیاورد.

مساجد محل پیوند قلب ها باید باشد.

باید به علم برسد باید به یک دانش برسد.

منتظر رحمت باشد

مسجد باید همه ابعاد انسانی را در نظر بگیرد و هدایت گر باشد،در مساجد بايد با جهل و فقر مبارزه كنند.براي رونق مساجدمان بايد به كاركردهاي اصلي مساجد برگرديم.در مساجدي كه در آنها آموزش و خودسازي وجود دارد،رونق و اشتياق بوجود مي آيد.

در مسجد باید خداترسی را پیاده کنیم

رهبر معظم انقلاب در گام دوم فرمودند یکی از گامهای که از این به بعد باید برداریم و در گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت است.يكي از توصيه هاي گام دوم اخلاق و معنويت است.ما  بايد زمينه اخلاق جامعه را مهيا كنيم.بايد زمينه معنويت جامعه را مهيا كنيم.

ما متولیان مساجد باید زمینه سازی اخلاق در جامعه را مهیا کنیم.

ما باید سر فصل های  اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را شناسایی کنیم و به شیوه بومی در تحقق محورهای اصلی برنامه ریزی کنیم به مساجد رونق بدهیم و در مسیر این گام دوم انقلاب قدم برداریم.

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.