• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
16

برگزاری جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری دوره ابتدایی در سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱

  • کد خبر : 8826
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری در امتداد رویداد تحولی بین المللی (الف تا) با تأکید بر ترویج گفتمان موثر آموزشی تربیتی ویژه معلمان دوره‌ی ابتدایی، برگزار می شود.

به گزارش گهر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، نصرت الله محمودی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان با اعلام این خبر گفت: آینده مطلوب آموزش و پرورش هر جامعه‌ای از مسیر توانمندسازی معلم و به خصوص معلم ابتدایی می‌گذرد و یکی ازعرصه‌های واقعی میدان‌داری معلم، تحقیق و پژوهش در عرصه‌های نوین یاددهی و یادگیری است.

محمودی اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با ایمان به توانمندسازی معلم، برنامه توانمندسازی سردار شهید حاج ابراهیم همت را با بهره‌گیری از فرایند شبکه‌سازی حرفه‌ای و تخصصی معلمان طراحی و اجرا نمود که به یاری خدا و همت همه همکاران عزیز بخصوص آموزگاران دوره‌ی ابتدایی، موفق به جاری و ساری نمودن یک گفتمان کارآمد و اثربخشی آموزشی و تربیتی در طیف وسیعی از همکاران گرامی گردید و در راستای تکمیل همان گفتمان در نظر دارد جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری را به منظور پیوند‌ زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر از یکسو و به اشتراک‌گذاری این تجارب علمی و عملی با نومعلمان در آستانه‌ی فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان را از سویی دیگر، طراحی و اجرا نماید، که شیوه‌نامه اجرایی این کار برای همکاران علاقه‌مند، توانمند و مشمول، ارسال گردید.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هدف‌های این جشنواره را برشمرد و ادامه داد: ترویج گفتمان آموزشی و تربیتی کارآمد و اثربخش در سطح مدارس و کمک به شکل‌گیری شبکه‌های معلمان، ایجاد جریان مستمر آموزشی در طول سال تحصیلی در شبکه‌های معلمان، چرخش تحولی در آموزش ابتدایی با به‌ روز کردن رویکردهای آموزشی، تبیین رویکرد ارتباطی در زبان‌آموزی با مشارکت فعال دانش‌آموز در کسب چهار مهارت زبانی، تبیین رویکرد حل مسئله از طریق مشارکت فعال دانش‌آموز در فرایند یاددهی- یادگیری در درس ریاضی، تبیین رویکرد کاوشگری و کاربرد روش‌های علمی به صورت زمینه محور و تلفیقی در درس علوم، درونی شدن آموزه‌های دینی و تأکید بر نقش متربی بودن دانش‌آموز در درس هدیه‌های آسمان، کسب مهارتهای لازم جهت زندگی ایمن در فضای مجازی با تأکید بر آموزش شایستگی‌های دیجیتال از جمله اهداف این جشنواره است.

وی بیان داشت: در این جشنواره صرفاً دروس هدف طرح شهید همت مدنظر می‌باشد.(درس‌های فارسی پایه اول و فارسی دوم، فارسی سوم، هدیه و قرآن پایه سوم، علوم پایه چهارم، ریاضی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، معلمان چندپایه درس علوم، آموزش شایستگی دیجیتال) و جشنواره در سطوح مختلف با تأکید بر ایجاد فضاهای متنوع به منظور ترویج گفتمان آموزشی با حضور مجریان و تمامی علاقه‌مندان، برگزار شود.

محمودی ادامه داد: اجرای گسترده با مشارکت حداکثری معلمان در سطح مناطق به منظور تحقق اهداف طرح شهید همت، ترویج گفتمان‌سازی آموزشی، اولویت‌بخشی به شبکه‌سازی و تقویت محیط یادگیری از طریق بحث و تبادل نظر و ارائه بازخوردهای شفاهی و توصیفی موردتأکید می‌باشد و تمامی فرآیند جشنواره از طریق سامانه  http://asrejadid.apasoft.ir انجام می‌شود و لذا هر نوع اطلاع ‌رسانی از همین طریق انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان مخاطبین جشنواره را ارائه‌کنندگان طراحی آموزشی و تدریس دانست و گفت: این طرح شامل معلمان مجری طرح شهید همت و مجریان بسته زبان آموزی پایه اول، شرکت‌کنندگان در گفتمان آموزشی شامل کلیه معلمان هم‌پایه و دانشجو معلمان در آستانه‌ی فارغ‌التحصیلی دانشگاه فرهنگیان است.

محمودی با تاکید بر این که شرکت‌کنندگان در جشنواره لازم است مشخصات خود را در سامانه ثبت نمایند، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره لازم است مشخصات خود را در سامانه به نشانی http://asrejadid.apasoft.ir ثبت و مستندات مربوطه (طراحی آموزشی به همراه فیلم تدریس یکی از فعالیت‌های مندرج در طراحی آموزشی بازمان حداکثر ۲۰ دقیقه‌ای و با حجم حداکثر MB ۲۰۰ در قالب یک فایل zip) را بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است پس از بررسی‌های لازم در منطقه در صورت تائید، اسامی منتخبین به مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد. منتخبین منطقه‌ای در جشنواره استانی شرکت کرده و در صورت کسب رتبه به مرحله کشوری راه می‌یابند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. سلام وقت بخیر. تدریس خلاق با درس علوم در پایه سوم داریم می شود بارگذاری کرد؟!

  2. من یک هفته است فرم را میخوام بارگزاری کنم این ‍پیام میاد
    برای تصویر خود فایل مناسب انتخاب کنید هرکی بلده منو راهنمایی کنه ۰۹۱۴۴۵۶۳۰۴۴

  3. برای کتاب هایی مثل ریاضی که یک فصل دارند،باید برای مباحث کل فصل طرح درس نوشت یا فقط برای یک مبحث طرح درس بنویسیم کافیه؟

  4. سلام حتما باید فیلم‌ تدریس بارگذاری کرد .یا فقط طرح میشه

    • سلام برای قسمت تدریس حتما باید فیلم و طراحی آموزشی بارگزاری شود ولی برای قسمت گفتمان یا داوری نیازی به تدریس نیست

  5. با سلام وقت بخیر برای طراحی آموزشی و تدریس صدای معلم‌کافی هست یا باید در فیلم حضور فیزیکی داشته باشد؟

  6. عصر یاددهی یادگیری اون قدر چارچوب داره که حتی بهش فکر هم نمیکنم
    الفتا خیلی بی دردسر بود پنج مورد بارگذاری کردم. بقیه همکاران هم سه تا چهارتا فرستادن

  7. سلام
    معلمان مجری بسته های زبان آموزی پایه اول می توانند فیلم اجرای بسته در کلاس را بارگزاری کنند؟

  8. با سلام
    چرا سایت امروز باز نیست که فیلم و طراحی بارگذاری کنیم؟

  9. چرا برای ثبت نام سایت باز نمی شه. مگه تا ۲۰ خرداد تمدید نشد

  10. با سلام الان وارد سایت شدم متاسفانه بسته شده اعلام کردند تا ۲۰ وقت دارید چرا بسته شد؟

  11. سلام ببخشید چرا فیلم و فایل های من بارگذاری نمیشه؟چندین بار تلاش کردم.ولی هیچ پیامی نمیده

    • سلام، حجم ویدئو رو کمتر از ۱۵۰ مگابایت بیارید تا زودتر ارسال بشه.چون حجم بالاتر با این سرعت نت واقعا ارسال نمیشه

  12. سلام میشه در مورد گفتمان آموزشی بیشتر توضیح بدهید ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.