• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9
رئیس کل دادگستری استان لرستان

تشكيل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان‌های استان لرستان

  • کد خبر : 5755
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تشكيل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان‌های استان لرستان
رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: در سطح شهرستان‌ها و استان باید شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شود همچنین یک شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شود.

به گزارش پايگاه خبري گهر به نقل از تسنيم ، محمد رزم صبح امروز در نخستین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی استان لرستان اظهارداشت: عوامل اجرایی، نظارتی و همگی ما باید در راستای برگزاری باشکوه، با شور و نشاط انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز امسال به وظایف خود عمل کنیم و ان‌شاءلله انتخاباتی با حضور حداکثری و در کمال آسایش، آرامش، سلامت و امنیت و بی‌طرفی برگزار کنیم.

وی افزود: بخشنامه مربوط به پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هر انتخابات از سوی قوه قضائیه صادر و در سطح استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود که امیدواریم بتوانیم در جهت این بخشنامه با جمع‌آوری اخبار و اطلاعات جرایم و تخلفات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا، هواداران کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا و مدیران رسیدگی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان اولویت کاری قوه قضائیه را در مسئله انتخابات پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم دانست و عنوان کرد: هدف اصلی پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات است که امیدواریم بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم از بروز تخلفات انتخاباتی پیشگیری کنیم.

وی به تشکیل کمیته‌های شش گانه در جهت اجرای بخشنامه مذکور اشاره و بیان کرد: کمیته رصد مدیران، کمیته اخبار و اطلاعات، کمیته اطلاع رسانی، کمیته فضای مجازی، کمیته مقابله و عملیات روانی، نصیحت و ارشاد و انذار بدین منظور تشکیل شده است.

رزم با بیان اینکه کمیته رصد مدیران برای ارشاد و نصیحت خاطیان و مدیرانی که احیاناً از امکانات دولتی و اموال بیت المال له یا علیه کاندیدای خاصی استفاده کنند نیز تشکیل می‌شود گفت: مجموعه بازرسی، دادستانی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان اعضای این کمیته‌اند که در این رابطه رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان‌ها و استان باید شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شود همچنین یک شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، یک شعبه در دادگاه کیفری دو و یک شعبه نیز در دادگاه تجدید نظر به عنوان شعب ویژه رسیدگی کننده تعیین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان رای مردم را یک امانت دینی دانست و خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی نیز بر امانتداری تاکیدشده است.

وی گفت: از نظر داشتن مسئولیت حق نداریم علیه و له کاندیدای خاصی صحبت کنیم اما در عین حال وظیفه داریم معیارهای انتخاب اصلح را بیان کنیم تا مردم کاندیدایی را که شاخص‌های مد نظر مقام معظم رهبری دارد بشناسند.

رزم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین معیار و شاخص انتخاب اصلح مد نظر دارند اظهارداشت: این شاخص‌ها گویای آن است که کاندیدای اصلح باید دارای مدیریت و کفایت، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان، مردمی و امیدوار باشد.

وی در رابطه ویژگی‌های کاندیداهای اصلح افزود: تدین، تعهد و خوش نامی، وفاداری به انقلاب، عزم و اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل افراد ناسالم، مرعوب نشدن در مقابل دشمنان، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری و .. از ویژگی‌های کاندیداهای اصلح است از مقام معظم رهبری نیز برای شاخصه‌ها تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: انتخابات در ایران به عنوان کشوری که حکومتی 100 درصد مردمی و دموکراسی با ایدئولوژی و جهان بینی دینی و اسلامی دارد بسیار حائز اهمیت است؛ در انتخابات مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و همه مسئولان و مقامات کشوری به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ایران به طور میانگین هر دو سال یک بار انتخابات در کمال صحت،  امنیت و با مشارکت بالای مردم برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم انتخابات پیش رو نیز به همین شکل برگزار شود.

رزم به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و بیان کرد:  همه  ما باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای مشوق باشیم و مردم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات اعتماد به آرا و افکار عمومی و نماد واقعی مردم سالاری دینی است و سبب مایوس شدن دشمنان نظام مقدس خواهد شد اشاره کرد و گفت: رهبری تاکید دارند که مراقبت از رای هر ایرانی یک واجب شرعی و اسلامی است، بنابراین صیانت از آرای کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک تکلیف شرعی و قانونی است که باید مورد نظر باشد و هیچ کس حق ندارد در امانت رای مردم خیانت کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اشاره  و بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری از نظر مسائل بین المللی، سیاست خارجی و موضوع سرنوشت برجام و تحریم‌های مختلفی که علیه کشور اجرا می‌شود، انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در مسئله انتخابات باید وضعیت کشورهای خاورمیانه، تعرضات رژیم صهیونیستی به کشورهای مسلمان، وضعیت کشور سوریه، تعرضات عربستان به یمن و وضعیت جبهه مقاومت و انتظاراتی که جنبش های اسلامی از نظام جمهوری اسلامی دارند باید مدنظر قرار گیرد.

رزم اظهارداشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌ای که کشور نسبت به ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان دارد به عنوان سند میثاق وحدت ملی بیان شده است. همچنین روابط کشور ما با دنیا و کشورهای همسایه، مسائل اقتصادی، قراردادهای بین المللی و رسیدگی به وضعیت داخلی از موضوعات مهم است که اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را مضاعف می‌کند.

وی افزود: از سال‌های قبل تورم، گرانی و رکود اقتصادی بر کشور حاکم شده  است که بخشی از این مسائل ناشی از تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان و انتظاراتی که خانواده‌ها از حاکمیت دارند نیز از مسئله‌ای است که به انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای اهمیت می‌دهد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.