• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
12

خستگی و خواب آلودگی همچنان عامل اصلی تصادفات

  • کد خبر : 5493
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
خستگی و خواب آلودگی همچنان عامل اصلی تصادفات
چند روز گذشته حادثه فاجعه‌بار تصادف خودرو سواری با کامیون که منجر به از دست رفتن اعضای یک خانواده در شهرستان ازنا که این خانواده از اهالی روستای کلکله بودند باعث ایجاد موجی از ناراحتی مردم این منطقه و اکثر کسانی که از این خبر مطلع شدند گردید

 

یادداشت: چند روز گذشته حادثه فاجعه‌بار تصادف خودرو سواری با کامیون که منجر به از دست رفتن اعضای یک خانواده در شهرستان ازنا که این خانواده از اهالی روستای کلکله بودند باعث ایجاد موجی از ناراحتی مردم این منطقه و اکثر کسانی که از این خبر مطلع شدند گردید.

با تحقیق و بررسی کارشناسان مشخص شد که مقصر این حادثه راننده کامیون بوده که به دلیل خواب آلودگی و عدم دقت در امر رانندگی این حادثه را پدید آورده است

با نگاهی در عمق مسئله در می یابیم که یک بی دقتی و عدم مسئولیت پذیری یک راننده بی توجه باعث بروز فاجعه‌ای شده است که یک خانواده را به کلی از بین برده و اثرات و عواقب روحی ، روانی ، مالی و جانی این حادثه را تا سال‌ها برای بستگان و اقوام آن ها به‌جای میگذارد .

از این دست حوادث بارها و بارها تکرار شده ولی هرگز به عمق و پیامدهای فاجعه‌بار آن از طرف مسئولین توجه نشده است که اگر می شد تدبیری برای رفع آن به کار می گرفتند.

با توجه به شواهد موجود رانندگان زحمتکش کامیون ها از سربازان اقتصادی کشور هستند که بنابر آمار و شواهد موجود بیشترین نقش را در حمل و نقل بار را درکشور به عهده دارند. ولی در این بین عده کمی از رانندگان بی دقت و متخلف باعث بروز حوادث جاده ای شده اند.

در این جا نکته‌های با اهمیتی وجود دارد که مهمترین آن نبود یک نظام جامع برای کنترل و رفت و آمد کامیون های باری و نظارت بر رفتار رانندگان این وسایط نقلیه است تا با این نظارت ها جان آدم ها به این راحتی بازیچه بی دقتی یک راننده متخلف نگردد.

دیگر این که با تدوین قوانین و دستورالعمل های لازم ، عقوبت و هزینه این حوادث را برای رانندگان متخلف بالا ببرند تا دیگر سهل انگاری و کوچک شمردن جان انسان ها در بین رانندگان از بین برود و این رانندگان مراقبت از جان سایر مردم را همانند جان خود بدانند.

بارها همه مردم شاهد سرعت ها و سبقت های غیر مجاز کامیون های حامل بار در بزرگراهها و جاده های کشور بودند که این امر تا چه اندازه می تواند برای سایر و سائط نقلیه مخاطره‌آمیز باشد بخصوص اینکه کنترل وسایل نقلیه سنگین با این همه بار و سرعت بالا کاری مشکل و خطرناک است که برای جلوگیری و کاهش این گونه حوادث تاسف بار ازمسئولان امر در نیروی انتظامی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط و مسئول انتظار می رود قوانین و مقررات و دستورالعمل های لازم را اتخاذ نمایند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.