• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
13

داشتن کارت حرفه ای خبرنگاری برای علاقمندان به حرفه خبرنگاری یک ضرورت و الزام قانونیست

  • کد خبر : 4170
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
داشتن کارت حرفه ای خبرنگاری برای علاقمندان به حرفه خبرنگاری یک ضرورت و الزام قانونیست
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود سید موسی موسوی رییس این اداره بیان داشت بر اساس دستورالعمل صدور کارت حرفه خبرنگاری اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، سایت www.e-rasaneh.ir   است 

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود سید موسی موسوی رییس این اداره بیان داشت بر اساس دستورالعمل صدور کارت حرفه خبرنگاری اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، سایت www.e-rasaneh.ir   است که از این به بعد برای صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری معرفی شده است.

🔹وی، از خبرنگاران متقاضی کارت حرفه‌ای خواست تا به سامانه جامع رسانه‌های کشور مراجعه کنند، افزود: با توجه به تدوین دستور العمل در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری( خبرنگاری) ، متقاضیان تسهیلات خبرنگاری می‌توانند، ضمن بارگذاری سوابق و آثار خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، درخواست خود را پیگیری کنند.

🔹موسوی ، به ویژگی‌های نرم افزار جدید، که به جای سایت سمان فعال شده اشاره کرد و گفت: سهولت بارگذاری، تعاریف دقیق‌تر حرفه‌ای، فرایند ارزیابی توسط شورای غیردولتی و همچنین سرعت و دقت در بررسی آثار خبرنگاران سراسر کشور و انطباق کامل با دستورالعمل صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری از جمله این امکانات است.

🔹رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: مطابق نرم افزار جدید، لازم نیست خبرنگاران آثار خود را به صورت ماهانه به روزرسانی کنند، بلکه لازم است فقط یکبار مدارک مورد نیاز برای ارزشیابی در کمیته مربوط را بارگذاری کنند.

🔹موسوی تأکید کرد: کلیه متقاضیان جدید و همچنین کسانی که تاکنون در سایت سمان، پرونده داشته‌اند در صورت تمایل به عضویت در بانک اطلاعاتی خبرنگاران کشور و استفاده از تسهیلات آن لازم است حساب کاربری جدید در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) تشکیل دهند.

🔹موسوی با بیان اینکه اطلاع از نحوه عضویت در بخش «خبرنگاران» این سامانه قابل مشاهده است، در توضیح کارکرد کارت خبرنگاری، با اشاره به اینکه صدور کارت به مفهوم تمیز دادن خبرنگاران واقعی است، گفت: این کارت به منزله محدود کردن خبرنگاران رسانه‌ها به دولت نیست و به معنای صدور کارت حرفه‌ای است که قطعاً می‌تواند به عنوان همترازی برای خبرنگاران در کل کشور کارکرد داشته باشد.

🔹ایشان در ادامه داد: مجموعه‌ای از امکانات از سوی مؤسسات و دستگاه‌ها وجود دارد که نیاز است به واسطه شناسایی، این موارد را به سوی خبرنگاران واقعی هدایت کرد از این رو، برای هویت بخشی بناست این کار صورت گیرد.
🔹وی در پایان با اعلام اینکه اداره فرهنگ‌ و‌ارشاد اسلامی شهرستان دورود ، باید دفتر همه خبرنگاران باشد و به دنبال رفع تک به تک مشکلات خبرنگاران برآید، گفت: این کارت دست کم باعث شناخته شدن خبرنگاران در حوزه‌های مختلف رسانه ها خواهد شد و از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب که هیچگونه فعالیتی در حوزه رسانه ندارند و همواره با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی با عنوان خبرنگار مدعی و مزاحم دستگاه های اجرایی هستند یک ضرورت است ، تا یاری‌رسانی به این بخش تسهیل شود

✍روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.