• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

دورود در محاصره تعمیرگاه ها/شهرک صنوف خورشید پیشگام سازماندهی صنوف آلاینده

  • کد خبر : 7459
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰:۴۴
دورود در محاصره تعمیرگاه ها/شهرک صنوف خورشید پیشگام سازماندهی صنوف آلاینده
اگر شهروند شهر دورود باشید با عبور از اکثر خیابان های این شهر با انواع تعمیرگاه ها و صنوف متععدی روبرو می شوید که از مرکز شهر تا کمربندی و خیابان های حاشیه ای شهر کشیده شده است.

ظفر پاپی/پایگاه خبری گهر: رشد سریع تعمیرگاه ها در سایه نبود نظارت باعث شده است که صنوف آلاینده در شهرستان دورود در اکثر مسیرهای شهری پراکنده شوند. این صنوف آلاینده در مسیر ورودی و خروجی کمربندی شهر،خیابان های سی متری و آیت اله بروجردی و نود متری و… پراکنده شده اند.

افزایش نجومی کرایه مغازه ها،عامل پراکندگی تعمیرگاه ها

مسعود یکی از تعمیرکاران دورودی است که به تازگی به مکان جدیدش آمده است. وی در خصوص جا به جایی خود می گوید: متاسفانه مالکان مغازه ها هر ساله قیمت اجاره بهای ملک خود را افزایش می دهند و تا می خواهیم در محل جدید خود بازاری پیدا کنیم، با افزایش قیمت رهن و اجاره روبرو می شویم و به ناچار مجبور به نقل مکان می شویم.

نبود کار و کاسبی در شهرستان یاعث افزایش تعمیرگاه ها شده است

این تعمیرکار جوان می گوید: اوایل تعداد تعمیرکاران و استادها بسیار کم بود ولی الان هر کس با چند ماه شاگردی، یک مغازه برای خود دست و پا می کند و خود را اوسا می نامد و همین باعث کم شدن مغازه شده است.

مسعود در ادامه می گوید: اوایل تعمیرگاه ها در چند محله ی دورود محدود بودند ولی امروزی تمامی محلات شهر را گرفته اند و از طرفی هر صاحب ملکی طبقه ی زیر خانه ی خود را به مغازه تبدیل کرده است و از این وضعیت کمبود فضا سود خود را می برند.

آلودگی صوتی،ایجاد ترافیک و اشغال پیاده رو باعث مزاحمت ساکنین می شود

علیرضا که مستاجر است و چندماهی می شود به یکی از راسته های تعمیرگاهی نقل مکان کرده است با دل پر دردی می گوید: بنگاه دار در روز تعطیل خانه ی را نشان من داد و من بعد از اسباب کشی به خانه فهمیدم که چه کلاهی سرم رفته است.

وی ادامه داد: از اوایل صبح تا نیمه های شب از دست سر و صدای این تعمیرگاه ها آسایش نداریم،کاش فقط مشکل سر و صدا بود! من برای پیدا کردن جای پارک برای خودروی خودم جای پارک ندارم.

شهرک صنوف خورشید، پروژه ای مهم در انتقال صنوف آلاینده  شهرستان دورود

شرک صنوف خورشید دورود

ایجاد یک شهرک برای مشاغل مختلف به صورت متمرکز یکی از زیرساخت های مهم شهری است و در زیباسازی مناظر شهری اهمیت بسیاری دارد.

در شهرستان دورود یکی از شهروندان خلاق به دنبال ایجاد شهرکی است تا صنوف مختلف را به صورت مدرن در این شهرک سازماندهی نماید و  تعمیرکاری بتواند به راحتی صاحب مغازه شود.

مجید جمشیدی مدیرعامل شهرک صنوف آلاینده دورود در این خصوص گفت: این شهرک در مساحت ۱۱ هکتار در حال ساخت است و زیرساخت این شهرک برای جدول گذاری آماده است.

مدیرعامل شهرک صنوف آلاینده دورود گفت: زمینه مساعد برای انتقال صنوف آلاینده و غیر آلاینده از جمله نمایشگاه‌های ماشین، مبلمان، مصالح فروشی ساختمان و آهن فروشان فراهم است.

اهتمام مسئولین شهری جهت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر

اگر به دنبالی شهری با منظره زیبا هستیم باید زیرساخت هایی را فراهم نماییم. یکی از این زیر ساخت ها شهرک صنوف آلاینده است که احداث آن باعث می باشد چهره شهر از یک شهر با تعمیرگاه های فراوان به یک شهر با چهره ای زیباتر بدل شود. اما این کار شدنی نیست مگر اینکه مسئولین شهر برای انتقال این صنوف تلاشی مضاعف انجام دهند و در این مسیر همدل هستند.

انتقال صنوف به خارج شهر کار آسانی نیست ولی تجارب شهرهای دیگر مانند همدان ثابت کرده است که شدنی است و نیاز به جدیت و اهتمام دارد.امید است روزی ما نیز شاهد سر وسامان گرفتن صنوف مختلف باشیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=7459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.