• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

دورود در وضعیت فوق بحرانی/کمبود تخت بیمارستانی

  • کد خبر : 4606
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
دورود در وضعیت فوق بحرانی/کمبود تخت بیمارستانی
معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ۵ شهرستان لرستان در وضعیت فوق قرمز کرونا قرار دارند گفت: در بیمارستان‌های استان از نظر ازدحام و بستری شرایط خاصی داریم و در این زمینه کمبود امکانات وجود دارد.

به گزارش گهرخبر، محمود ثمینی  در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه پنج شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر، کوهدشت و دلفان در بحث کرونا شرایط ویژه و فوق قرمزی دارند اظهارداشت: سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی به لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی با دقت و فوریت تاکید کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این مصوبات بتوانیم به مدافعان سلامت که در صف مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند یاری برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: در بیمارستان‌های استان از نظر ازدحام و بستری شرایط خاصی داریم و در این زمینه  کمبود امکانات وجود دارد.

وی به تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونایی اشاره و بیان کرد: تخت آی سی یو به ویژه در مرکز استان کم است.

ثمینی بر لزوم جدیت در دنبال کردن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استانی تاکید کرد و اظهارداشت: اگر در این امر جدیت نداشته باشیم کاری از پیش نمی‌بریم.

وی به تأکید مقام معظم رهبری جهت پیگیری برای اجرای مصوبات ستاد ملی اشاره کرد و افزود: افزود: براساس فرمایش رهبری، رئیس جمهور دستور تشکیل قرارگاه را صادر کرد که نخستین جلسه آن با حضور وزیر بهداشت، وزیر کشور و استانداران و روسای علوم پزشکی 7 استان به نمایندگی تبادل نظر  انجام گرفت و برای اجرای تمام مصوبات ستاد ملی و استانی نظراتی ارائه شد و ما نیز در کمیته امنیتی و اجتماعی این موضوعات را پیگیری می‌کنیم تا مصوبات اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: در شهرستان‌های دارای شرایط حاد ممنوعیت و محدودیت‌ها باید اجرایی شود اما گاهی در بازرسی‌ها مشاهده شده تمام مصوبات با دقت اجرا نمی‌شود همچنین به منظور تسهیلگری بیشتر شیوه‌نامه‌ای در اداره‌کل بازرسی و پدافند غیرعامل تهیه شده که برای اجرا ابلاغ می‌شود.

ثمینی بیان کرد:علاوه‌بر اینکه فرمانداران باید تیم‌های نظارتی و بازرسی داشته باشند، در استان نیز به صورت رندوم به شهرستان‌ها مراجعه و اجرای محدودیت‌ها بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های استان لرستان در وضعیت خطرناک و نگران کننده قرار دارند باید موضوع اجرای مصوبات و محدودیت‌ها را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.