• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
4
مدیرعامل شرکت گاز لرستان

شول آباد، آخرین شهر لرستان که از نعمت گاز بهره مند می شود

  • کد خبر : 4395
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
شول آباد، آخرین شهر لرستان که از نعمت گاز بهره مند می شود
لرستان با جغرافیای کوهستانی و زمستان‌های سرد و پربارش در سایه توجه دولت، علاوه بر اینکه توانسته به زیرساخت‌های مناسب گازرسانی دست یابد، اکنون با اقداماتی که برای گازرسانی به "شول‌آباد" الیگودرز ، آخرین شهر بدون گاز استان در دست انجام است ، بزودی نشان سبز مصرف سوخت را در تمام نقاط شهری شاهد خواهد بود.

به گزارش گهرخبر به نقل از ایرنا بدون شک بهره‌مندی شهر و روستاهای لرستان از نعمت گازطبیعی یکی از مهمترین خدمات دولت و نظام طی سال های اخیر بوده است و طعم شیرینی این خدمت به زودی در شهر شول آباد الیگودرز چشیده می شود.

شول آباد شهری در جنوب شرقی لرستان و مرکز بخش ” زز و ماهرو” از توابع شهرستان الیگودرز است که دومین  نقطه شهری  این شهرستان محسوب می‌شود.

با تصویب دولت در بهار ۱۳۹۰ روستای شول‌آباد سفلی مرکز بخش ززوماهرو از توابع شهرستان الیگودرز در استان لرستان پس از تجمیع با روستاها و نقاط جمعیتی شول‌آباد علیا، دلسوران، درخت چمن، آثار، سرلک، خدادادکش علیا و سفلی از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر شول‌آباد نام‌گذاری شد.

شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف آن شامل بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر در شرق استان لرستان قرار دارد که نیمسال دوم سال سرمای زیر صفر درجه را بارها و بارها تجربه می کنند.

با وجود زمستان های برفی و سختی که بر کوههای سفیدپوش نمایان می شود و بر اساس گزارش های هواشناسی دمای برخی نقاط این منطقه در زمستان تا ۲۰ و حتی ۳۰ درچه زیر صفر هم می رسد.

گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی یکی از ویژگی های بارز این منطقه است که انجام هرگونه خدمات زیرساختی را تاحدودی سخت تر و پرهزینه تر می کند.

خرداد ۹۸ عملیات اجرایی گازرسانی به شول آباد آخرین شهر بدون گاز لرستان آغاز شد تا علاوه بر این شهر نسبتا تازه ، ۴۳ روستای شهرستان هم از مسیر خط انتقال این شهر گازرسانی شوند.

اکنون خطوط گازرسانی به شول آباد یکی پس از دیگری در حال تکمیل هستند و به گفته مدیرعامل شرکت گازاستان در صورت نبود مشکل و یا تاخیر غیرمنتظره، شعله های گاز امسال گرمابخش محافل شول آباد و روستاهای اطراف آن می شود.

لرستان سبز با اتمام عملیات گازرسانی به “شول‌آباد” الیگودرز 

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: عملیات گازرسانی به “شول‌آباد” الیگودرز با پوشش جمعیت پنج هزار نفر در دست اقدام است که تلاش می‌شود این طرح تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری شود.

“کرم گودرزی” اظهار داشت: اتمام گازرسانی به شهر شول آباد و روستاهای اطراف از اولویتهای مهم شرکت گاز استان لرستان می باشد که باید با انجام دقیق توصیه های فنی و عملیاتی در راستای افزایش ایمنی و کیفیت اجرایی شود.

وی با تاکید بر استفاده از تمام توان و ظرفیت لازم جهت اتمام پروژه و تزریق گاز تا انتهای سال جاری اظهار داشت : دستگاه نظارت، مشاور و پیمانکار باید با برنامه ریزی دقیق، مدیریت پروژه و افزایش گروههای اجرایی اهتمام ویژه ای برای افزایش سرعت عملیات اجرای خطوط در بخش خط تغذیه گاز محور شول آباد داشته باشند .

وی ادامه داد: این پروژه شامل ۴۰ کیلومتر خط تغذیه‌، ۱۰۰ کیلومتر خط توزیع و سه ایستگاه تقلیل فشار بوده که تاکنون هشت کیلومتر خط تغذیه، ۳۲ کیلومتر مسیر سازی خط تغذیه و ۶۵ کیلومتر خط توزیع انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه  به ارزش ۳۳ میلیارد تومان، پنج هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بر خوردار می شوند و شهر شول آباد به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان از این نعمت برخوردار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.