• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
در جلسه علني 12 آذر 99 مجلس شوراي اسلامي:

عمده مشكلات دورود و ازنا در نطق ميان دستور نماينده دورود و ازنا بيان شد

  • کد خبر : 4677
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
عمده مشكلات دورود و ازنا در نطق ميان دستور نماينده دورود و ازنا بيان شد
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: از وزیر اقتصاد می‌خواهم نسبت به اهمال بانک ملی در واگذاری صنایع غذایی گهر و دورود نظارت، پیگیری و اقدام عاجل به عمل آورد.

به گزارش پايگاه خبري گهر،  حسین گودرزی در نشست علنی امروز ( چهارشنبه، 12 آذرماه ) در نطق میان دستور گفت:در آغاز سخن به ساحت مردمان پر افتخار با اصالت شهرستان‌های دورود و ازنا، شهر مومن آباد وجاپلق دارالمومنین لرستان ، شهر چالانچولان و سیلاخور دشت بی انتهای زیبایی ها و نعمت های خدادادی ادای احترام می کنم. این روزها سنت الهی و اصالت و پایداری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، چه زیبا حقیقت حاکم بر مدعیان حقوق بشر و آزادی و دموکراسی را برای ملت ها روشن می کند.
نماینده مردم درورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاسیس و تجهیز داعش و القاعده، پاسبانی از رژیم های فاقد هرگونه مشروعیت و مردم سالاری، کشتن دانشمندان ملت‌ها، دوشیدن گاوهای شیرده خلیج فارس، فروش سلاح و جنگ افروزی بین ملت‌ها و اعمالی از این دست مهم‌ترین جلوه حضور آمریکا و دیگر مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در خاورمیانه است.
وی افزود: آنان بدانند که ترور دانشمندان ایرانی از جمله شهید سرافراز دکتر محسن فخری زاده بر انسجام و آگاهی ملت ایران، جنبش بیداری اسلامی و نهضت مقاومت خواهد افزود و مسیر اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل و پادشاهان فاقد مشروعیت منطقه را سرعت خواهد بخشید.
گودرزی عنوان کرد: شهادت شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و دیگرمجاهدان اسلام در این دوران، موجبات انقلاب دل ها و اندیشه ها در جوانان ایرانی و مسلمان و آزادگان را فراهم کرده و بساط پذیرش مبانی نظام‌های لیبرال دموکراسی و شعارهای ظاهر فریب آنها را برای همیشه از بین برده و خواهد برد و به ملت سرافراز و رشید ایران درود میفرستم.
وی تصریح کرد: آنان که با تعریف ملت بودن و با هم بودن یک ملت را در مقابله آگاهانه با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان بیگانه، معنا نموده، ترامپ و هیئت حاکمه ظالم آمریکا و دستگاه عریض و طویل رسانه ای آنها را مقهور اراده و آگاهی خود کرده اند.

نماینده مردم درورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:با این حال ملت سرافراز ایران بیش از آن که از جنگ اقتصادی آمریکا و دشمنان انقلاب صدمه دیده باشد از فساد مالی و اداری، مدیران رانتی و نا اهل، ریاکاری، تملق و ظاهر سازی، تبعیض، بخشی نگری و ناکارآمدی نظارت ها، ضعف عدالت توزیعی، بروکراسی و دیوان سالاری طاقت فرسا، وجود کارچاق کن ها در اطراف امضاهای سرنوشت ساز و مانند اینها رنج می برد. قطعاً اگر بوروکراسی انگیزه کُش و مدیران ناهل و ناکارآمد کنار گذاشته شوند، رونق و تعادل اقتصادی به این کشور پر استعداد باز خواهد گشت.

نجات ريه تنفسي ايران/كارآفرينان در پيچ و خم بروكراسي اداري

گودرزی بیان کرد:امروزه در دوشهرستانی که افتخار خدمتگزاری آن را دارم، هر روزه با شکایات کارآفرینانی مواجهه ام که ماه هاست در پیچ و خم نظام ناکارآمد اداری در رفت و آمدند.
وی ابراز کرد: به همه دلسوزان کشور عرض می کنم شش میلیون هکتار جنگل زاگرس که از آن به عنوان کمربند حفاظتی و ریه تنفسی ایران یاد می‌شود در سال های اخیر دچار بیماری زوال درختان بلوط گشته و بیش از یک و نیم میلیون هکتار از این جنگل از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد آفت زده و خشک شده است. به این منظور از رئیس جمهور محترم می خواهم که برای نجات بزرگترین حوزه جنگلی کشور نسبت به تشکیل کمیته نجات جنگل زاگرس با مسئولیت خود، اقدام عاجل نماید.

اهمال بانك ملي مركزي در واگذاري صنايع غذايي گهر دورود

وی ادامه داد: اما حوزه انتخابیه ام، دو شهرستان‌های دورود و ازنا که روزگاری نه چندان دور قطب صنعتی استان لرستان بوده اند امروزه از بیکاری و مهاجرت جوانان جویای کار و فقر و حاشیه‌نشینی و رکود و تعطیلی صنایع رنج می برند. به این منظور از ریاست معزز قوه قضاییه و وزیر محترم صمت می خواهم نسبت به مشکل راه‌اندازی فولاد و ذوب آهن ازنا به عنوان بزرگترین صنعت اشتغال زایی استان لرستان اقدام عاجل به عمل آورند.
گودرزی بیان کرد:از وزیر اقتصاد می‌خواهم نسبت به اهمال بانک ملی در واگذاری صنایع غذایی گهر دورود و برای نجات این سرمایه عظیم ملی و رونق و اشتغال زایی منطقه از کاغذ بازی و بروکراسی شکننده و دراز مدت بانک ملی نظارت و پیگیری و اقدام عاجل به عمل آورند.

توجه ويژه به جاده ازنا – شازند و كمربندي دورود و تقاطع غير همسطح چالانچولان

پروژه‌های جاده‌ ازنا – شازند و کمربندی دورود که سالهاست با اعتبارات قطره چکانی بر زمین مانده اند اینک در قالب ماده ۵۶ قرار گرفته و امید می رود که جان تازه ای بگیرند. ضمن تشکر از وزیر محترم و دکتر خادمی و دکتر غفاری معاونان پر تلاش وزیر، انتظار دارم که در تکمیل این دو پروژه و آغاز پروژه تقاطع غیر همسطح شهر چالانچولان اهتمام ویژه به خرج دهند.

تامين سي تي اسكن و ام آر آي شهرستان ازنا و دورود

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت امنای ارزی تامین تجهیزات پزشکی در اجرای دستور اکید وزیر محترم بهداشت در تحویل فوری سی تی اسکن شهر ازنا به عنوان تنها شهری که در استان لرستان سی‌تی‌اسکن ندارد و واگذاری سی تی اسکن و ام آر آی شهرستان دورود در سال جاری اقدام عاجل به عمل آورند. همچنین بیمارستان جدید دورود پس از سال ها توقف ناشی از جابجایی مکان اینک در مسیر ساخت قرار گرفته اما برای تداوم کار در انتظار تامین اعتبار در قالب ماده ۵۶ و تسریع در عقد قرارداد فاز دوم از سوی وزارت بهداشت است.

تامين اعتبار خط انتقال آب ازنا

گودرزی بیان کرد: آقای دکتر اردکانیان آب شرب شهر ازنا به جهت نامرغوب بودن لوله‌های انتقال، تنها دو روز بعد از افتتاح، قطع شده است. برای تامین اعتبار خرید لوله 4 کیلومتر پایانی این مسیر و تسریع در عملیاتی کردن ماده ۵۶ پروژه فاضلاب دورود و تخصیص اعتبار جابجایی روستای کمندان و آبگیری سد کمندان اقدام عاجل بفرمایید./

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.